سرویس‌دهی رایگان ۳۰ اتوبوس کوچک در مسیرهای منتهی به حرم رضوی

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: علاوه بر اقداماتی که در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، ۳۰ دستگاه اتوبوس کوچک که در روزهای اخیر رونمایی شد، در خطوط قرار می‌گیرد و به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان در مسیرهای منتهی به حرم خدمات‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدجلیل بامشکی اظهار کرد: شهرداری مشهد در چند حوزه شامل حوزه تکریم و استقبال از زائران، خدمات شهری، نظافت و رفت‌وروب شهری و حمل‌ونقل و ترافیک در دهه پایانی صفر به زائران و مجاوران امام رضا خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: در این عرصه‌ها، برای ارائه خدمات گوناگون برنامه‌ریزی کردیم که در ایام پایانی ماه صفر، زائران لحظات خوبی را در شهر مشهد داشته باشند و بتوانند با آسایش کامل به زیارت بپردازند و در مبادی شهر نیز ایستگاه استقبال از زائران پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی ماه صفر زائران زیادی به شهر مشهد مشرف می‌شوند، ایستگاه استقبال از زائر در مبادی‌ها ورودی پیش‌بینی شده که شامل محور نیشابور، محور قوچان، محور سرخس، کلات و طرقبه شاندیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی یا با حمل‌ونقل عمومی مشرف می‌شوند، در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و راه‌آهن ایستگاه استقبال از زائر پیش‌بینی شده است؛ همچنین دو ایستگاه در محور قوچان و نیشابور برای ایستگاه‌های سواره با موقعیت متفاوت وجود دارد.

بامشکی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز وظیفه شهرداری در خصوص حمل‌ونقل درون شهری است و با توجه به حجم بالای زائری که به حرم مطهر مشرف می‌شوند، در این ایام تقویت خطوط اتوبوسرانی در محور منتهی به حرم مطهر و خطوط عبوری با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس علاوه بر ۲۶۰ دستگاه اتوبوسی که وجود داشته، انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قطار شهری نیز کاهش سرفاصله زمانی خط یک و دو به دو دقیقه در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: علاوه بر این اقدامات، ۳۰ دستگاه اتوبوس کوچک که در روزهای اخیر رونمایی شد، در خطوط قرار می‌گیرد و به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان در مسیرهای منتهی به حرم خدمات‌رسانی خواهد کرد.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همچنین ۷۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در زمان‌هایی که محدودیت ترافیکی اعمال و مسیر بسته می‌شود، در خدمت زائران و مجاوران خواهد بود و در روز شهادت امام رضا (ع) نیز بهای اتوبوس و قطار شهری رایگان است.

کد خبر 607144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.