تردد انبوه موتورسیکلت‌ها در بازار بزرگ تهران معضل بزرگی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات منطقه ۱۲ تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است که برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران باید تمام دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم دهند و نسبت به کاهش و کنترل این معضل اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری هاشمی امروز _پنج‌شنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در سومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از مناطق در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها در آستانه سال جدید تحصیلی قرار گرفت و با بیان اینکه حفظ و نگهداشت امکانات و منابع موجود شهر به مراتب مهم‌تر از توسعه شهر است، اظهار کرد: اگر از تأسیسات موجود به صورت مناسب نگهداری نشود، شاهد از دست رفتن منابع شهر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: به همین جهت، تفکر و نگرش مبتنی بر نگهداشت شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نگهداری فضاهای موجود می‌توانیم سرمایه‌های شهر و شهرداری را حفظ کنیم و از مازاد ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تردد انبوه موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار بزرگ تهران به عنوان قطب اقتصادی پایتخت معضل عظیمی بوده و یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات در منطقه ۱۲ تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران، باید تمام دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم دهند و با جدیت نسبت به کاهش و کنترل این معضل اقدام کنند.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی مانند خط ویژه موتورسیکلت برای موتورسواران جاذب سفر بوده و تردد این وسیله را در محدوده اجرای طرح افزایش می‌دهد، اضافه کرد: فراهم آوردن تسهیلات برای موتورسیکلت‌ها و جذابیت تردد با این وسیله، اقدامی اشتباه است که بر تعداد موتورسواران خواهد افزود و اختلالات ترافیکی و مخاطرات جانی را برای عابران پیاده تشدید خواهد کرد.

وی گفت: در اجرای طرح‌های شهری باید تمام ابعاد و جوانب در نظر گرفته شود، در حال حاضر پدیده انبوه موتورسیکلت‌ها به یک عارضه شهری تبدیل شده و رفع اساسی این معضل از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه تعداد پرشمار سرعت‌گیرها در سطح شهر از جمله در محدوده مرکزی شهر موضوعی آزاردهنده و غیرضروری به ویژه در معابری است که از حجم تردد بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این سرعت‌گیرهای تکرارشونده که باعث گلایه شهروندان شده است، نه تنها به ایجاد آرامش و ایمنی تردد کمک نمی‌کند، بلکه با پدید آوردن نقاط حادثه‌خیز، منجر به بروز تصادف و متضرر شدن شهروندان نیز می‌شود.

کد خبر 607140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.