باید عراق را به فینال رقابت‌های آسیایی برسانم!

«سیستم ورزشی عراق به شکلی است که والیبال نشسته این کشور، فدراسیون مستقلی دارد و مانند ایران نیست که زیرمجموعه باشد؛ همچنین مبلغ قراردادها نسبت به ایران خوب است و رسیدگی می‌شود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا رحیمی فصل گذشته همراه با تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن، مقام دومی رقابت‌های لیگ برتر این رشته را کسب کرد. این مربی در آن زمان از تیم ملی والیبال نشسته عراق پیشنهاد داشت که به دلیل قرارداد با ذوب‌آهن، درخواست عراقی‌ها را نپذیرفت. رحیمی مدتی بعد از اتمام لیگ برتر والیبال نشسته ایران، دوباره مذاکراتی با عراقی‌ها داشت که دو طرف با یکدیگر به تفاهم رسیدند و این مربی هدایت تیم ملی عراق را برعهده گرفت. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این مربی داشته که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از قبول هدایت تیم ملی عراق بگویید. چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید هدایت تیم ملی والیبال نشسته عراق را برعهده بگیرید؟

عراق مدتی است که به من پیشنهاد داده، اما کرونا باعث شد نتوانم به این تیم ملحق شوم. سال گذشته هم که با ذوب‌آهن قرارداد داشتم و در مسابقات لیگ بودیم مجدداً رئیس فدراسیون عراق به تهران آمد و مذاکراتی انجام داد که به دلیل قرارداد با ذوب‌آهن تصمیم‌گیری را به زمانی دیگر موکول کردم؛ پس از پایان لیگ برتر والیبال نشسته فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ به عنوان سرمربی تیم ملی (ب) والیبال نشسته انتخاب شدم و پس از زمانی کوتاه تصمیم گرفتم با عراق ادامه همکاری دهم. باید این را هم بگویم، با ذوب‌آهن قراردادی نداشتم که در تصمیم من تأثیرگذار باشد، اما خودم را همیشه یک ذوب‌آهنی می‌بینم و زمان ثبت قرارداد لباس این تیم حاضر شدم.

فصل جدید لیگ والیبال نشسته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هنوز شرایط لیگ والیبال نشسته برای فصل جدید مشخص نیست. با توجه به یارگیری‌هایی که انجام شده فکر می‌کنم تیم‌های اول، دوم و سوم زود مشخص شوند و بقیه تیم‌ها برای رده‌های چهارم به بعد تلاش کنند.

باشگاه ذوب‌آهن امسال به دلیل کمبود بودجه یک‌سری از تیم‌های خود را منحل کرد، آیا صحبتی مبنی بر منحل شدن تیم والیبال نشسته این باشگاه مطرح بود؟

راجع به والیبال نشسته چیزی نشنیدم زیرا مصوبه شده بود تیم‌هایی که مقام نمی‌آورند منحل شوند و تیم والیبال نشسته دو سال برای باشگاه مقام آورده است. به نظر می‌ٰرسد این باشگاه از لحاظ مالی مشکل دارد که برای فصل جدید هم این موضوع حل نشده است.

علی انصاری که فصل پیش کمک شما بود به عنوان سرمربی تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن انتخاب شد، آیا این مربی می‌تواند ذوب‌آهن را به مقامی برساند؟

برای انصاری آرزوی موفقیت دارم، اما یارگیری که داشتند کمکی به آن‌ها نمی‌کند زیرا تیم‌های کرمان، مس شهربابک، گنبد و صنعت نفت آبادان بازیکنان خوبی جذب کردند و ذوب‌آهن اگر می‌خواهد مقام بیاورد باید خیلی تلاش کند. انصاری دو سال به عنوان کمک من در ذوب‌آهن بود، در تیم‌های دیگر به عنوان مربی و سرمربی فعالیت داشته و کلاس‌های مربیگری درجه یک را هم گذرانده است و فرصت خوبی پیش آمده تا نفر اول بودن را شروع کند. این مربی از لحاظ اخلاقی یکی از بهترین‌ها است، اما از نظر فنی باید خود در زمین نشان دهد.

وضعیت والیبال نشسته در عراق چگونه است؟

سیستم ورزشی عراق به شکلی است که والیبال نشسته آن یک فدراسیون مستقل دارد و مانند ایران نیست که والیبال نشسته زیرمجموعه باشد. مبلغ قراردادها نسبت به ایران خوب است و رسیدگی می‌شود. برنامه‌ای دادم که درحال اجرای آن هستند، ترسی از خرج کردن ندارند و مشکلاتی است که همه جا وجود دارد.

برنامه شما با تیم ملی عراق چیست؟

امیدواریم از گروه خود در مسابقات جهانی صعود کنیم، اما برای رقابت‌های آسیا با فدراسیون عراق به تفاهم رسیدم و اصل چشم‌انداز ما مسابقات آسیایی هانگژو است که باید تیم عراق را به فینال بیاوریم زیرا در دوره‌های قبلی مقام چهارم یا پنجم را به دست آوردند.

فکر می‌کنید ایران در والیبال نشسته بهتر است یا عراق؟

ایران در خیلی از موارد جلوتر از عراق است و خیلی مانده تا عراق حرفه‌ای و سازمان یافته شود.

اما به عنوان سوال پایانی هدف شما در ادامه راه چیست؟

تا بعد از مسابقات جهانی با عراق قرار داد دارم و از من قول گرفتند که برای رقابت‌های آسیایی با آن‌ها تمدید کنم. باید ببینیم چه شرایطی با این تیم پیش می‌آید و شرایط چگونه خواهد بود.

کد خبر 607094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.