آماده‌باش تیم‌های امدادی در پی زلزله خوی/خسارت جانی گزارش نشده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش تیم‌های امدادی و اعزام تیم‌های ارزیاب در پی وقوع زلزله پنج ریشتری در خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن نامی درباره جزئیات زلزله پنج ریشتری در حوالی خوی و سلماس اظهار کرد: این زلزله در عمق شش کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در خوی، سلماس و چند شهر استان آذربایجان غربی احساس شده است.

وی از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متأثر از زلزله خبر داد و گفت: ستاد مدیریت بحران، تیم‌های امدادی و خدمات را در این منطقه به حالت آماده‌باش در آورده است.

همچنین، مهدی ولیپور - رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر - به ایسنا گفت: جمعیت تحت تأثیر در شعاع ١٠ کیلومتری از کانون وقوع زلزله بیش از ۲۲۵ هزار نفر است که شامل ۶۶ هزار و ۷۵۵ خانوار می‌شود. در این محدوده ۴۲ روستا و دو شهر قرار دارد که تیم‌های ارزیاب هلال احمر به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه "تاکنون هفت پس‌لرزه در این مناطق به ثبت رسیده است"، اظهار کرد: بزرگترین پس‌لرزه به بزرگی ۳.۵ ریشتر رخ داده است.

ولیپور با اشاره به اعزام سه تیم ارزیاب از شعبه خوی به مناطق تحت تأثیر در کانون زلزله گفت: برابر گزارش‌های اولیه، ترک‌خوردگی دیوار حیاط برخی از منازل در روستای شور بلاق گزارش شده و خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 607079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.