راه‌اندازی ۱۲۴ ایستگاه دوچرخه در مشهد

رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد از سیاست توسعه و گسترش خدمات شهرداری مشهد در حاشیه شهر با محوریت حمل‌ونقل پاک خبر داد و گفت: تمام خدمات مدیریت شهری در دوره ششم، باید به سمت توازن مناطق شهری سوق یابد.

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای ششم حمل‌ونقل کرامت‌محور و استفاده از حمل‌ونقل پاک و انسان‌محور در شهر مشهد است، اظهار کرد: توسعه و ارتقای سطح خدمات شهرداری در حاشیه شهر سیاست قاطع شورای ششم است، لذا مقرر شد توسعه سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی در این مرحله به حاشیه شهر نیز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی سطح شهر در ۱۲۴ ایستگاه و با ۷۰۰ دستگاه دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گرفته است که از این تعداد هفت ایستگاه در پارک ویژه بانوان جانمایی و مابقی نیز با محوریت هم‌پوشانی حمل‌ونقل عمومی در ایستگاه‌ها قرار داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پراکندگی و گسترش دسترسی عموم مردم به این خدمت، تصریح کرد: در دور قبل تعداد ۵۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده بود که با همت یکی از شرکت‌ها شاهد افزایش روزافزون این خدمات در مناطق سیزده‌گانه شهری بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: با نگاه ویژه مدیریت شهری به حمل‌ونقل پاک و کرامت‌محور در حاشیه شهر در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری ۱۷ ایستگاه در اتصال با مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای خواهیم بود که زیرساخت مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

علیزاده در خصوص نحوه جانمایی و استفاده از دوچرخه در ایستگاه‌ها، گفت: در جانمایی این ایستگاه‌ها نگاه کارشناسی حمل‌ونقل مد نظر بوده و دوچرخه‌ها مانند سایر ایستگاه‌ها به صورت مکمل ناوگان حمل‌ونقل عمومی عمل خواهد کرد. تمام خدمات مدیریت شهری در دوره ششم باید به سمت توازن مناطق شهری سوق یابد.

کد خبر 607075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.