۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
جریمه خودروهای پر صدا در رومانی

آلودگی صوتی شهری می‌تواند عاملی برای مشکلات سلامتی مانند بی‌خوابی، بیماری‌های قلبی-عروقی و همچنین عامل کاهش بهره‌وری باشد. مسئولان شهر بخارست برای حفظ سلامت شهروندان قانون جدید را وضع کردند که بر اساس آن، خودروهایی با آلودگی صوتی بالا، جریمه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بخارست به‌تازگی اعلام کردند که در حال برنامه‌ریزی پروژه‌ای برای ممنوعیت ورود خودروهای پُر صدا در شب هستند.، مسئولان در پایتخت رومانی در حال همکاری با مقامات راهنمایی و رانندگی هستند تا قوانین مؤثری در مورد این موضوع ایجاد کنند که در نهایت قرار است کیفیت زندگی و مزایای سلامتی گسترده‌ای برای مردم به همراه داشته باشد.

یکی از بزرگترین اقدامات برای جلوگیری از رانندگی با ماشین‌های پر صدا در شب، ایجاد یک سیستم خوب بر اساس سطوح دسی‌بل یک وسیله نقلیه است. طبق تحقیقات دانشگاه پردو، یک خودرو به طور متوسط حدود ۷۰ دسی‌بل صدا با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ساطع می‌کند؛ حال این پروژه قصد دارد خودروهایی با نویز (آلودگی صوتی) زیاد را هدف قرار دهد.

سند پروژه توسط شهرداری نشان می‌دهد که آستانه نویز در حدود ۹۵ دسی‌بل تعیین می‌شود، به این معنی که هر مقداری کمتر از این عدد کاملاً از قانون مستثنی است. علاوه بر این، مقامات قصد دارند این ممنوعیت را فقط بین ساعت ۱۰ شب تا هشت صبح فعال کنند.

جریمه خودروهای پر صدا در رومانی

در غیر این صورت، اگر یک خودرو بین ۹۵ دسی‌بل تا ۱۰۰ دسی‌بل تولید صوت کند، جریمه آن بین ۱۵۰۰ تا دو هزار لئوی رومانی یا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو خواهد بود. اگر از ۱۰۰ دسی‌بل بیشتر شود، جریمه به ترتیب بین چهار هزار تا هزار لئو یا ۸۰۰ و هزار یورو افزایش می‌یابد.

اطلاعات مربوط به میزان صدای خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی رومانی و اداره ثبت خودرو ارائه می‌شود. از سوی دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اجرای این اقدامات خواهد بود.

شهرداری دلایل اجرای این پروژه را به سلامت عمومی نسبت داد و آن را به عنوان عامل اصلی برای کاهش آلودگی صوتی وسایل نقلیه پر صدا در شب ذکر کرد. مقامات بخارست خاطرنشان می‌کنند که صدای زیاد می‌تواند تعدادی از مشکلات مانند اختلال خواب، بی‌خوابی، کاهش بهره‌وری، بیماری‌های قلبی-عروقی و موارد دیگر را برای شهروندان ایجاد کند؛ این اثرات در طول شب حتی بیشتر آشکار می‌شود.

کد خبر 607059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.