ایجاد ۶۰۰ پناهگاه جدید توسط شورای شهر تورنتو

شورای شهر تورنتو از تصویب ایجاد بیش‌ از ۶۰۰ پناهگاه جدید برای پناهندگان شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای تأیید توصیه کارکنان شهرداری به‌منظور پیاده‌سازی توافق‌نامه‌ای که پیش از این میان شورای شهر تورنتو و هتل خیابان «پارک هوم» منعقد شده بود، این شورا طرح ایجاد بیش‌از ۶۰۰ پناهگاه اضطراری جدید برای پناهندگان و متقاضیان پناهندگی شهر را به تصویب رساند.

شورای شهر اعلام کرد که هزینه کل ایجاد این پناهگاه جدید حدود ۸۰ میلیون دلار در طول پنج سال است و نظارت بر روند ساخت آن برعهده بخش مدیریت املاک و مستغلات شرکتی (CREM) شهر تورنتو قرار دارد. این نظارت مطابق با توصیه‌های ارائه شده در گزارش حسابرس شهر با عنوان «ممیزی پناهگاه‌های اضطراری: درس‌های گرفته شده از عملیات هتل» انجام خواهد گرفت که در شانزدهم ژوئن ۲۰۲۲ توسط شورا تصویب شده است.

اسکان پناهندگان تورنتو در سیستم سرپناه شهر از سپتامبر ۲۰۲۱ به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است که دلیل عمده آن بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌های کرونایی در زمینه سفرهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود. سیستم پناهگاه تورنتو در نیمه اول سال ۲۰۲۲، به‌طور متوسط هر هفته پذیرای ۵۵ پناهنده جدید بود و در حال حاضر به بیش‌از ۱۸۰۰ پناهنده اسکان داده است. به‌رغم افزودن ۷۵۰ فضای جدید برای پناهندگان و متقاضیان پناهندگی در بهار ۲۰۲۲، تقاضای رو به رشد پناهندگی برای این شهر و مواجهه تورنتو با افزایش قابل‌توجه ورود پناهندگان جدید و مدعیان پناهندگی به‌دنبال درگیری‌های چند ماه اخیر این شهر را با مشکل اسکان پناهندگان مواجه کرده است.

تورنتو در پاسخ به این نیاز رو به رشد، به اجرای دستورالعمل شورای شهر در راستای ایجاد پناهگاهی ویژه پناهندگان پرداخته است که به موازات سیستم پناهگاه موجود عمل می‌کند. شورای شهر همچنین با پیاده‌سازی توافق‌نامه خیابان پارک هوم، باعث فراهم آمدن فضایی خالی برای پناهندگانی در سیستم سرپناه اصلی شهر می‌شود که در حال حاضر در پناهگاه‌های غیر پناهندگی اسکان دارند.

شورا تصریح کرد که برنامه‌های خدمات‌رسانی به این پناهندگان متمایز است، زیرا شامل حمایت‌های پیچیده‌ای می‌شود که به‌طور خاص برای کمک به پناهندگان و مدعیان پناهندگی در راستای برقراری ارتباط با جامعه تورنتو طراحی شده است.

حمایت‌های ارائه‌شده در خیابان پارک هوم بر اساس نیازهای فردی خواهد بود و شامل کمک به روند حل‌وفصل و هماهنگی پرونده با خدمات حقوقی، کمک در یافتن مسکن دائمی، حمایت‌های شغلی و آموزشی و ارجاع به مراقبت‌های بهداشتی و سلامت روان می‌شود. در این بخش سایر خدمات اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی نیز ارائه می‌شود تا ساکنان و کودکان را به مشارکت در جامعه وادار کند.

شورای شهر با هیئت مدرسه ناحیه تورنتو و هیئت مدرسه منطقه کاتولیک تورنتو تماس برقرار کرده است تا از کودکان و جوانان حاضر در پناهگاه‌ها برای ثبت‌نام در مدارس محلی حمایت کند.

کد خبر 607024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.