رئیس جمهور روز ملی جمهوری ارمنستان را تبریک گفت

آیت الله رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان فرارسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پیامی به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال و روز ملی این کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، اهمیت ویژه‌ای نسبت به مناسبات با کشورهای منطقه قفقاز از جمله کشور دوست ارمنستان قائل است و با بهره‌گیری از مرز تاریخی مشترک با آن کشور، آماده تعمیق مناسبات همه جانبه براساس منافع متقابل می‌باشد.

وی با تأکید مجدد بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه، بر اهمیت رایزنی‌های مستمر در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین در پیام جداگانه‌ای به «واهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهوری ارمنستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال و روز ملی این کشور تصریح کرد: دو ملت ایران و ارمنستان با فرهنگ و تاریخ مشترک، همواره در کنار یکدیگر مسیر رشد و تعالی را طی نموده‌اند.

رئیسی در این پیام تصریح کرد: در آینده نیز با تکیه بر پیوندهای کهن و بهره‌گیری از مرز مشترک تاریخی و در فضای حسن همجواری، مناسبات همه‌جانبه در راستای منافع دو ملت گسترش و تحکیم یابد.

کد خبر 606997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.