پیگیری مطالبات و حفاظت از اموال شهرداری با انتخاب حسابرس

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر پیگیری مطالبات شهرداری اهواز، گفت: شهرداری اهواز با انتخاب حسابرس علاوه بر پیگیری به موقع مطالبات و بدهی‌ها، یک سیستم کنترل داخلی قوی ایجاد کند تا از اموال شهرداری حفاظت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مدد هاشم‌پور امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در صحن علی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: در گزارش حسابرس بندهایی قید شده است که شهرداری موظف به ارسال گزارش مکتوب طی یک جدول زمانی بندی به شورای اسلامی شهر شده است.

وی افزود: از جمله وظایف تعیین شده عبارتند از پیگیری جدی مطالبات شهرداری به مبلغ یکصد و ۹۸ میلیارد تومان مربوط به تبصره هفت ماده هشت، حساب‌ها و اسناد دریافتی، تعیین و تکلیف حساب پیش دریافت و حساب درآمد علاوه بر آن شهرداری مکلف به انتخاب حسابرس داخلی به صورت انعقاد قرارداد ثابت با یک مؤسسه حسابرسی که در طول سال حضور داشته و بر کار واحدهای مالی نظارت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حسابرس انتخابی باید یک سیستم کنترل داخلی قوی ایجاد کند تا از دارایی‌های شهرداری حفاظت شود به گونه‌ای که مطالبات شهرداری به موقع دریافت و بدهی‌ها به موقع پرداخت کند علاوه بر آن درآمدها و هزینه‌ها به موقع شناسایی شوند.

وی تاکید کرد: پیش از این اموال و املاک اختصاصی شهرداری به صورت ناقص در سامانه مالی ثبت شده است با مصوبه جدید شهرداری موظف شده است تا پایان سال تمام املاک خود را هم در سامانه سادا و هم اموال و املاک اختصاصی خود را در سامانه مالی ثبت کنند.

هاشم‌پور اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اهواز ۲۵ مورد وظیفه را برای شهرداری تعیین کرده است که شهرداری در مهلت یک ماه و چندماهه حداکثر تا پایان گزارش‌های کاملی از آنها را برای شورای اسلامی شهر ارسال کند و در صورت نیاز به سمع و نظر عموم برساند.

کد خبر 606993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.