چشم محلات محروم شهر به اتوبوس‌های نو روشن شد

آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به‌کار ستاد مهر شهر اصفهان امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان و دانش‌آموزان منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ از ناوگان جدید اتوبوسرانی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان شامل ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ جدید، ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک جدید و ۲۴۰ دستگاه اتوبوس تعمیر و بازسازی شده رونمایی شد و این آئین با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

* در حاشیه بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید ستاد مهر در مدرسه شهید سید محمدعلی بدیهی در منطقه ۱۴ آغاز به‌کار کرد.

* آغاز مراسم با صف صبحگاهی نمادین دانش‌آموزی در حیاط مدرسه همراه بود که شهردار و اعضای شورای شهر، پلیس راهور، مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در میان دانش‌آموزان در این صف صبحگاهی ایستادند؛ اولیای دانش‌آموزان و شهروندان این منطقه نیز در حیاط مدرسه حضور داشتند.

* زنگ مدرسه به صورت نمادین به نشانه بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت ستاد مهر توسط شهردار اصفهان و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر نواخته شد.

چشم محلات محروم شهر به اتوبوس‌های نو روشن شد

* دانش‌آموزان مدرسه به صورت نمادین با بازسازی کلاس درس در مدرسه‌ای تحت عنوان مدرسه شهر با حضور تک تک مدیران شهری و استانی با هدایت نماینده کلاس ترانه بوی ماه مهر را سرودند.

* یکی از دانش‌آموزان انشای خود را با موضوع «می‌خواهید چه‌کاره شوید» در بین مدیران شهری و استانی خواند و گفت: مهم این نیست که چه شغلی داشته باشیم، بلکه مهم‌تر این است که انسان مفیدی برای شهر و کشور باشیم.

* ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ایده افتتاح ستاد مهر در یکی از مدارس مناطق کم‌برخوردار را اقدام خوبی دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت ما همه برای شما در اینجا جمع شده‌ایم و قدر خودتان را بدانید.

* آقا اسدالله بابای مدرسه نیز با دانش آموزان مدرسه شهر سخن گفت و از آنان خواست بر روی میز و صندلی‌ها و حتی صندلی اتوبوس‌ها یادگاری ننویسند و از اتوبوس‌های جدید محافظت کنند.

* استاد زهتاب معلم پیشکسوت شهرمان و از چهره‌های ماندگار و پیشگام انقلاب اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت.

چشم محلات محروم شهر به اتوبوس‌های نو روشن شد

* بخش دوم مراسم در خیابان بی بی مریم و در کنار مردم منطقه ۱۴ و شهروندان این محله برگزار شد و اتوبوس‌های جدید شهر روی مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

*به دستور شهردار اصفهان که با توکل بر خدا و تشکر از رانندگان زحمتکش اتوبوسرانی و با احترام به مردم اصفهان به‌ویژه شهروندان این محله همراه بود، اتوبوس‌های بزرگ و کوچک و بازسازی شده حرکت خود را در شهر آغاز کردند.

*پلیس راهور نیز به صورت نمادین چند کلاه ایمنی را به شهروندان این محله اهدا کرد.

* علیرضا صالحی یکی از شهروندان منطقه ۱۴ که در مراسم حضور دارد، می‌گوید: خوشحالم که این اتوبوس‌های نو قرار است از این محله حرکت کند، همیشه اتوبوس‌های قدیمی در خیابان زینبیه مردم را جابه‌جا می‌کرد و از این موضوع ناراحت بودم.

* راضیه ساداتی یکی دیگر از شهروندان خیابان زینبیه است که همراه دختر هفت ساله خود شاهد بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید است: «خدا رو شکر بالاخره اتوبوس‌های نو هم در این خیابان دیدیم، هزینه سرویس مدرسه برایم سنگین است و باید با اتوبوس دخترم را به مدرسه ببرم. خوشحالم که اتوبوس‌های جدید به این خیابان آمد.»

چشم محلات محروم شهر به اتوبوس‌های نو روشن شد

* مریم باقری از ساکنان خیابان بی‌بی مریم نیز از رونمایی اتوبوس‌های جدید در این خیابان ابراز خرسندی می‌کند: «اولین بار است که این تعداد اتوبوس در این منطقه افتتاح می‌شود، همیشه فقط مسئولان از محله‌های محروم منطقه ما بازدید می‌کردند و می‌رفتند و دیگر از آنها خبری نمی‌شد.»

* در حاشیه این مراسم شهروندان منطقه ۱۴ مشکلات محله و منطقه خود را در حوزه‌ها و ادارت مختلف را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در میان می‌گذاشتند و خواستار رفع آن بودند که این نشان می‌دهد مردم بیشتر از هر نهاد و ارگان و مسئولی خادمان خود در شهر می‌شناسند.

* شهردار اصفهان از تعدادی از مهندسان و کارگران بخش فنی اتوبوسرانی که با همت آنها اتوبوس‌های خراب و از رده خارج شده، تعمیر و بازسازی شد و به چرخه خدمت‌رسانی بازگشت با اهدای گل تقدیر کرد.

* «تمام شهر مدرسه است» شعار امسال ستاد مهر است تا با اقدامات انجام شده تمام دانش‌آموزان و دیگر شهروندان خاطرات حضور در مدرسه برای آنها بازآفرینی شود.

چشم محلات محروم شهر به اتوبوس‌های نو روشن شد

کد خبر 606943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.