صدور نخستین پروانه ساختمانی الکترونیکی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به صدور نخستین پروانه ساختمانی الکترونیکی در این منطقه، گفت: طرح شهرسازی الکترونیک از ابتدای تیرماه امسال توسط مدیریت شهری اصفهان با شعار «در خانه پروانه بگیرید» اجرا شده است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دریافت پروانه ساختمانی یکی از مهم‌ترین راه‌های تعامل شهرداری‌ها با شهروندان است که همواره مشکلاتی همچون اتلاف وقت، بالا رفتن هزینه یا سوءاستفاده‌های مالی را برای آنها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی توسط مدیریت شهری اصفهان در راستای اجرای طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، گفت: با این اقدام، وعده‌ای چندین ساله محقق شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این منطقه با ارتقای سامانه شهرسازی سرای ۸ به سرای ۱۰ و ساماندهی ارتفاعات برای شهروندان، صدور پروانه ساختمانی را شفاف و به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در روند قبلی، صدور پروانه ساختمانی بسیار وقت‌گیر بود، حداقل پنج تا شش ماه طول می‌کشید و نیاز به مراجعات متعدد به شهرداری داشت، اما با روال فعلی بدون نیاز به مراجعه و تنها با ثبت‌نام در یک سامانه، روند صدور این گواهی انجام می‌شود.

رسالت تصریح کرد: شهروندان در سیستم سرای ۱۰ اطلاعات مالکیتی و پلاک خود را ثبت و نسبت به نوبت بازدید از پلاک بدون مراجعه به شهرداری اقدام می‌کنند و در ادامه مأمور بازدید نسبت به بازدید پلاک و درج اطلاعات شامل درج مساحت، گذربندی، مساحت پلاک شمالی، سند مالکیت و رعایت حقوق مجاوران را ثبت و مشخص می‌کند که پلاک مورد نظر تا چه حد قابلیت ارتفاع دارد.

وی با اشاره به صدور نخستین پروانه ساختمانی ثبت شده در سامانه سرای ۱۰ در منطقه ۱۲ شهرداری، اضافه کرد: یکی از شهروندان با استفاده از سیستم سرای ۱۰ وارد عمل شد و پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و طی مراحل ذکر شده، درخواست پروانه را که زمان بسیار کمی در جریان بود، ارسال کرد و پروانه ساختمانی الکترونیکی برای نخستین ساختمان واقع در این منطقه صادر شد.

رسالت با بیان اینکه پروانه ساختمانی به نوعی با درخواست الکترونیکی شهروند ظرف مدت بسیار کوتاهی صادر می‌شود و رضایت طرفین را ایجاد کرده است، تصریح کرد: طرح شهرسازی الکترونیک از ابتدای تیرماه امسال توسط مدیریت شهری اصفهان با شعار «در خانه پروانه بگیرید» با اهدافی همچون کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، حذف امضاهای طلایی و غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه و شفافیت در هزینه‌های پرداختی اجرا شد.

کد خبر 606941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.