اضافه شدن ۳۰ دستگاه میدل‌باس به چرخه‌ حمل‌ونقل مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با حضور وزیر کشور، ۳۰ دستگاه میدل‌باس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی حمل‌ونقل مشهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان فرهمندی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در حاشیه بازدید از کمپ‌های زائرپذیر و فضاهای پیش‌بینی شده برای اسکان اضطراری زائران دهه پایانی ماه صفر در منطقه هفت شهرداری مشهد، اظهار کرد: هرساله زائران زیادی در روزهای پایانی ماه صفر برای شرکت در مراسم شهادت امام‌رضا (ع)، پیامبر اکرم (ص) و امام‌حسن (ع)، به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پشت سر گذاشتن موج بیماری کرونا و هم‌زمانی ایام با روزهای پایانی شهریورماه، اوج سفرهای تابستانی به مشهد، توفیق استقبال از میلیون‌ها زائر را خواهیم داشت که نیازمند کسب آمادگی‌های لازم است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس تدابیر انجام شده حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته و برآورد و شناسایی نیازهای جدید زائران، آمادگی‌های لازم را کسب کرده و ظرفیت‌سازی خوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای زائران، حمل‌ونقل عمومی، به ویژه برای دسترسی به حرم مطهر امام‌رضا (ع) است، تصریح کرد: به تازگی با حضور وزیر کشور، ۳۰ دستگاه میدل‌باس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی حمل‌ونقل مشهد شد.

فرهمندی افزود: علاوه‌بر این، اتوبوس‌های نیازمند تعمیر و نگهداری نیز فعال‌سازی شده و اتوبوس‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین راهی کشور عراق شده بودند، ظرف امروز و فردا به مشهد بازمی‌گردند و پس از اورهال، در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی به‌کارگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب و روز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام‌حسن (ع) و امام‌رضا (ع)، با ۴۱۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۶۰ دستگاه اتوبوس موجود در خطوط و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده سرویس‌دهی و تقویت می‌شود.

فرهمندی گفت: سرویس‌دهی خطوط ویژه از شش موقعیت به مقصد حرم مطهر رضوی با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط بی‌آرتی منتهی به حرم مطهر رضوی در شب و روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و روز شهادت امام‌رضا (ع) از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در روزهای پایانی ماه صفر، به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی «پارکینگ» است و با همکاری آستان قدس رضوی و سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها، تدابیر مثبتی برای تأمین نیاز فوق‌العاده به پارکینگ اندیشیده شده است.

کد خبر 606927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.