از طنین مهر در اصفهان تا میزبانی از اتوبوس‌های جدید

۳۵۰ دستگاه اتوبوس امروز (چهارشنبه) به احترام مردم اصفهان با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه به احترام مردم اصفهان امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ برگزار شد.

در این آئین ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ و برای نخستین بار ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک «میدل‌باس» به عنوان ناوگان جدید در شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند، همچنین ۲۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و آماده‌سازی شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این اتوبوس‌های آماده‌سازی شده از حدود چهار سال گذشته به دلایل مختلف زمین‌گیر شده بود و به همت شرکت واحد اتوبوسرانی به‌ویژه کارکنان معاونت فنی برای استفاده شهروندان مهیا شد.

از اتوبوس‌های تازه‌نفس، ۱۲ دستگاه اتوبوس از شرکت اسکانیا و مابقی از شرکت ایران‌خودرو دیزل است که اتوبوس‌های شرکت اسکانیا از ۱۷۳ دستگاهی است که با کمک دولت خریداری شده است.

زنگ بازگشایی مدارس توسط شهردار اصفهان به صدا درآمد

در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی شهر و آغاز به‌کار ستاد مهر، صبح امروز (چهارشنبه) زنگ بازگشایی مدارس توسط شهردار اصفهان به صدا درآمد.

گام سوم افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «به احترام مردم اصفهان»، امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ با بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی شهر اصفهان رقم خواهد خورد.

در این راستا امروز از ناوگان جدید اتوبوسرانی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان شامل ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ جدید، ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک جدید و ۲۴۰ دستگاه اتوبوس تعمیر و بازسازی شده، رونمایی می‌شود.

در ابتدای این مراسم همزمان با آغاز به‌کار ستاد مهر زنگ بازگشایی مدارس توسط «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در مدرسه شهید سیدمحمدعلی بدیهی نواخته شد.

توزیع امکانات حمل‌ونقلی با رویکرد محرومیت‌زدایی

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به کار ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای ترافیک استان برای اینکه روزهای بهتری را در ابتدای سال تحصیلی داشته باشیم، از هیچ کوششی فرو گذار نکرده‌اند و با توانی مضاعف وارد میدان شدند، به طوری که اقدامات ویژه‌ای نسبت به سالیان قبل شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در پایان شورای چهارم بالغ بر یک هزار دستگاه اتوبوس با میانگین عمر مفید پنج سال در سطح شهر سرویس‌دهی می‌کرد، افزود: بر اساس گزارشی که در این دوره احصا شد یک هزار دستگاه اتوبوس به ۶۵۰ دستگاه با عمر مفید حدود ۹ سال رسیده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیاز به سرویس مناسب دارند، تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر و آغاز فعالیت مدارس با مشکل روبه‌رو بودیم که با همت مدیریت شهری تعداد اتوبوس‌ها در آستانه ماه مهر به حدود یک هزار دستگاه می‌رسد تا اصفهان، ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش ساعت‌های کاری مترو و کاهش سرفاصله رسیدن واگن‌ها به ایستگاه، گفت: تلاش در راستای راه‌اندازی خط دوم مترو و انجام مطالعات خطوط دیگر نیز برای کمک به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دست اقدام است.

قربانی با بیان اینکه طرح‌های خوبی برای آماده سازی فضای اطراف مدارس انجام شده و البته اعتبارات خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری در این دوره نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار و در راستای محرومیت‌زدایی است، به طوری که شهردار اصفهان در اولین روز فعالیت خود از محله محروم حصه بازدید کرد، لذا توزیع امکانات حمل‌ونقلی با این رویکرد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی دانش‌آموزان به روش‌های مدرن نیاز داریم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف به این مهم دست یابیم.

افزودن اتوبوس‌های جدید به مدیریت ترافیک کمک می‌کند

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: هر ساله با آغاز مهرماه به ویژه در دو هفته نخست، ترافیک شدیدی را در سطح شهر شاهد هستیم و رزمایش و آمادگی امروز مدیریت شهری نشئت گرفته از این دغدغه است.

وی ادامه داد: تزریق تعداد قابل توجهی اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مدیریت و روان‌سازی ترافیک، ایمن‌سازی تردد و کاهش دغدغه و هزینه‌های شهروندان کمک بزرگی می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه به عنوان یک شهروند و پلیس از مدیریت شهری اصفهان بابت جوان‌سازی و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشکر می‌کنم، تصریح کرد: شهروندان در هنگام استفاده از اتوبوس‌ها با مشکلاتی همچون فضای کم، گرمای شدید و معطلی زمان روبه‌رو هستند، از این رو افزودن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، امری بسیار ضروری بود.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان برای تردد از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور آماده همکاری با شهرداری اصفهان برای پلاک کردن سریع‌تر اتوبوس‌های جدید است تا نظم و انضباط بیشتری در شهر برقرار شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تشکیل پلیس مدارس از وظایف مدیران مدارس بوده و این امر در قانون نیز تاکید شده است، اضافه کرد: از مسئولان آموزش‌وپرورش نیز درخواست می‌شود موضوع پلیس مدارس را جدی بگیرند، چراکه تحقق این مهم در ابعاد مختلف تأثیرگذار است.

ترافیک معضل همیشگی اوایل مهرماه است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در این آئین اظهار کرد: بعد از دو سال و چند ماه شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستیم و بار دیگر شور و نشاط به مدارس و محیط‌های آموزشی بازگشته است.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر یک میلیون دانش‌آموز و ۸۰ هزار معلم تلاشگر در مدارس دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، افزود: امسال شهر تحت تأثیر بازگشایی مدارس قرار خواهد گرفت، اما این نوع ترافیک در اوایل مهرماه از نوع ترافیک‌های ملال‌آور و خسته‌کننده نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: ترافیک معضل همیشگی اوایل مهرماه است، اما امسال با کمبود شدید سرویس مدارس روبه‌رو هستیم که ممکن است ترافیک را چندین برابر کند.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از هشت هزار سرویس مدرسه وجود داشت، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس رانندگان از این عرصه خارج شده‌اند، گفت: بر این اساس از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ کارگروه ماده ۱۸ تحت نظر انجمن اولیا و مربیان و سازمان تاکسیرانی شهرداری تشکیل و به بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با ترافیک مهرماه و حمل‌ونقل دانش‌آموزان پرداخت، در نهایت بعد از تلاش و جلسات مکرر، تعداد کل سرویس مدارس امسال در مهرماه به نصف زمان قبل از ایام کرونا رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه تلاش شده است تا دانش‌آموزان در محدوده اسکانی خود ثبت نام شوند، خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کمبود سرویس مدارس و کاهش ترافیک شهر خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه دوره متوسطه به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق شدند، چراکه استفاده از حمل‌ونقل عمومی از جمله اقدامات ذیل آموزش فرهنگ شهروندی است، در این راستا با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان محل‌های پرتردد شناسایی شده است تا اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌ها در این مسیرها تردد و به دانش‌آموزان سرویس‌دهی کند، امیدواریم با استفاده بیشتر دانش‌آموزان از حمل‌ونقل عمومی شهری آرام‌تر با ترافیک کمتر و نظم بیشتری را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: سال تحصیلی امسال بسیار ویژه است، چراکه بعد از دو سال کرونا تمام زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و حتی نیروی انسانی تحت تأثیر ایام کرونا قرار گرفته، اصفهان از جمله استان‌هایی است که همیشه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بوده است، اما در حال رایزنی با وزارت آموزش‌وپرورش برای جبران این کمبود هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان باید در شأن اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشد، اضافه کرد: همه باید به آموزش‌پرورش توجه کنند، زیرا تقویت ابعاد دیگر جامعه از جمله اقتصاد، امنیت و اجتماع تحت تأثیر این توجه است.

۴۷ اتوبوس کوچک تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل افزوده می‌شود

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی از نیازهای اصلی و مبرم شهر بود، در این راستا خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کوچک (میدل‌باس) در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که از این تعداد امروز ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده شد و ۴۷ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال وارد شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو پنج است، گفت: کاهش ارتفاع این اتوبوس‌ها برای تردد معلولان، مجهز بودن به سیستم اطفای حریق و تهویه مناسب از جمله ویژگی‌های این اتوبوس‌ها است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: سیستم گرمایش این اتوبوس‌ها از کف به صورت شوفاژ است و به لحاظ مشخصات فنی موتور بالاترین استانداردها را دارد.

وی با اشاره به خرید اتوبوس‌های ۱۳ متری با استاندارد یورو پنج، خاطرنشان کرد: ۱۷۳ دستگاه از این اتوبوس‌ها خریداری شده است و به مرور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به بازسازی اتوبوس‌های قدیمی، اظهار کرد: ۲۴۰ دستگاه اتوبوس از رده‌خارج شده، از سوی تیم کارشناسی این سازمان به لحاظ ظاهر و فنی از صفر تا صد بازسازی شده است.

ناوگان جدید اتوبوسرانی اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

روحانی گفت: اتوبوس‌هایی نیز در ناوگان با عمر پایین وجود داشت، اما به دلیل نبود قطعات و خراب بودن از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود که به همت تیم فنی سازمان به چرخه سرویس‌دهی بازگشت.

حق‌شناس: قرارداد خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت امضا شد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به کار ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازگشایی مدارس پس از دوران شیوع کرونا، ستاد مهر شهرداری با محوریت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و همکاری سایر معاونت‌ها زودتر از سال‌های گذشته و از ابتدای شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه انسانی شهر محسوب می‌شوند و باید عبور و مرور ایمن در سطح شهر داشته باشند، ادامه داد: شعار امسال ستاد مهر «تمام شهر مدرسه است» انتخاب شد، زیرا افرادی که در شهر تردد می‌کنند یا دانش‌آموز هستند یا در گذشته دانش‌آموز بوده‌اند، از سویی اصفهان همچون یک مدرسه بزرگ است و دانش‌آموزان علاوه بر مدرسه در تمام شهر تردد می‌کنند و ضمن توجه به قوانین، دیگر شهروندان نیز باید به دانش‌آموزان توجه داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر تقویت حمل‌ونقل همگانی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی فعال به‌عنوان مهم‌ترین نیاز شهر در زمان بازگشایی مدارس، تصریح کرد: در این راستا تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفت؛ اولین اقدام به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل همگانی تأمین اعتبار و عقد قرارداد خرید٢٧٣ دستگاه اتوبوس بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تعداد ناوگان اتوبوس به نصف کاهش یافته بود، در اسفندماه ۱۴۰۰ با حمایت مدیریت شورا و شهرداری قرارداد خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک دولت انجام شد و تابستان امسال نیز خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نهایی شد که بخشی با اوراق مشارکت اسلامی و بخش عمده از بودجه شهرداری بود.

حق‌شناس با بیان اینکه امروز ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ و برای نخستین بار ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک «میدل‌باس» به عنوان ناوگان جدید در شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه، میدل‌باس‌ها به صورت ویژه به دانش‌آموزان در کنار دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمت‌رسانی می‌کند و مابقی ناوگان خریداری شده نیز به مرور تا پایان سال وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار نیز نرخ سرویس مدارس زودتر از بازگشایی مدارس تصویب و مشخص شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ هزار دانش‌آموز و چهار هزار سرویس مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایمن‌سازی معابر در مناطق مختلف شهری، گفت: ستاد مهر شهرداری اصفهان نیز در ۱۵ منطقه تشکیل شده است تا با همکاری پلیس راهور و آموزش‌وپرورش، ایمن‌سازی حاشیه‌های مدارس انجام شود.

وی هماهنگی برای مدیریت تقاضای سفر را از اولویت‌های مدیریت شهر دانست و گفت: هماهنگی بین‌بخشی برای تفکیک ساعات مدارس در راستای کاهش ترافیک و شناورسازی ساعات ادارات پیشنهاد شد که در شورای ترافیک استان نیز به تصویب رسید و منتظر ابلاغ استانداری هستیم.

حق‌شناس افزود: در راستای شعار حمل‌ونقل انسان محور، ایجاد بستر مناسب و ایمن در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و والدین در دستور کار قرار گرفته است، لذا اگر شهروندان مشکلی را مشاهده کردند از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ مطرح کنند.

وی با بیان اینکه از مهرماه سامانه جدیدی برای ثبت‌نام سرویس مدارس رونمایی می‌شود، تصریح کرد: در صدد هستیم با توجه به درخواست و نیاز شهروندان ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به نقاط مختلف شهر اعزام کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه از آغاز فعالیت ستاد مهر همکاری متقابلی با پلیس راهور داشته‌ایم، تصریح کرد: در این راستا اکیپ‌هایی با محوریت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تشکیل شده است که با حضور میدانی در گلوگاه‌های ترافیکی مشکلات رفع خواهد شد.

کد خبر 606924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.