شرایط تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 2022

با نزدیک شدن اعلام نتیجه کنکور سراسری و مشخص شدن نتیجه کنکور کارشناسی ارشد، تب کنکور به نوعی به پایان رسیده است و دانشجویانی که به دلخواهشان را کسب نکرده و موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقه خود نشده اند به دنبال یافتن راه و مسیر تحصیلی آینده خود هستند.

و در این میان نیم نگاهی هم به ادامه تحصیل در خارج از کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی، آمریکایی، کانادایی، استرالیایی و حتی آسیایی دارند. در این میان کشورهای اروپایی و بالاخص کشورهای اروپای غربی که دارای دانشگاه های مدرن تر، سطح رفاه بیشتر و امکانات پیشرفته تر در کشورشان هستند بیشتر مورد استقبال و توجه دانشجویان ایرانی قرار می گیرند. اما تحصیل در اینچنین کشورهایی نیازمند پرداحت هزینه های نسبتاً سنگین و در نتیجه داشتن سرمایه بالاست. تحصیل در انگیس، هلند، دانمارک، سوئد و بسیاری کشورهای اروپایی دیگر هزینه بر است، اما آیا متقبل شدن هزینه های سنگین برای اخذ اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، تنها راه تحصیل در اروپاست؟. مسلماً خیر.

تحصیل در اروپا به سه روش امکان پذیر است. تحصیل با پرداخت هزینه که عموم متقاضیان شامل این دسته می شوند. تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی که با توجه به تعداد متقاضی بسیار بالا و محدودیت ظرفیت موجود در دانشگاه ها بسیار سخت به نتیجه می رشد و تحصیل رایگان در اروپا که تنها در برخی از کشورهای اروپایی و با شرایط خاصی امکان پذیر است.

کشورهای آلمان، ایتالیا، نروژ، فرانسه و اسپانیا شرایطی را جهت تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند که صد البته شامل همه دانشجویان و متقاضیان نمی شود و تنها متقاضیان واجد شرایط موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای ذکر شده می شوند. به عنوان مثال، برای تحصیل رایگان در آلمان می بایست حتماً مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 داشته باشید، معدل دیپلمتان بالای ۱۷ باشد، سنتان مناسب باشد (برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نهایتاً ۲۴ سال)، گپ تحصیلی نداشته باشید و ترجیحاً دارای مقالات علمی و دانشگاهی باشید. این را هم در نظر داشته باشید که غالباً درخواست هایی تایید می شوند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه های این کشور ارسال شده اند. مهم ترین نکته درباره تحصیل رایگان در آلمان این است که این امر تنها به زبان آلمانی امکان پذیر است و دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان می بایست هزینه پرداخت نمایند.

در همین راستا می توانید مقاله مقایسه تحصیل در فرانسه و ایتالیا را از وبسایت goapplyuni مطالعه نمایید.

کشور نروژ نیز برای دانشجویان مستعد و دارای سابقه تحصیلی درخشان که متقاضی تحصیل در این کشور هستند امکان تحصیل رایگان را فراهم نموده است. به این صورت که تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان نروژی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی رایگان است. البته جای نگرانی ندارد چون دولت نروژ برای افراد علاقه مند به یادگیری زبان نروژی که به نوعی دارای اقامت این کشور می باشند کلاسهای رایگان آموزش زبان نروژی در نظر گرفته است که دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور نروژ نیز جهت افزایش سطح دانش زبان نروژی می توانند از آن استفاده کنند.

دیگر کشورهایی که تحصیل در آنها برای دانشجویان بین المللی رایگان است اسپانیا و ایتایا می باشند که برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (غالباً کارشناسی ارشد و دکترا) تحصیل به ربان اسپانیایی و ایتالیایی را رایگان ارائه نموده است. در این میان کشور ایتالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای برخی رشته ها نیز شرایط خوبی را فراهم نموده است.

شرایط تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 2022

اما بهترین و مهم ترین کشور جهت تحصیل رایگان در اروپا، فرانسه می باشد. کشور فرانسه بهترین دانشگاه های اروپایی را در خود جای داده است، نظام آموزشی مشابه با ایران دارد (پذیرش با آزمون سراسری کنکور و سطح بندی دانشجویان و دانش آموزان در کشور فرانسه وجود دارد)، کشور پیشرفته ای محسوب می شود، مردمان خونگرمی دارد، کشوری خوش آب و هواست و شرایط تحصیل را به صورت مساوی برای عموم مردم فراهم نموده است. نکته جالب توجه در مورد نظام آموزشی فرانسه این است که تمامی دانش آموزان شرکت کننده در در کنکور سراسری این کشور در آزمون پذیرفته می شوند و به نوعی مردودی در کنکور سراسری فرانسه وجود ندارد و دانشجویان با توجه به معدل دیپلم و معدل کنکور در دانشگاه های فرانسه جهت تحصیل تقسیم می شوند و هر شخص با توجه به سابقه و پیشینه تحصیلی در دانشگاه های تاپ تا عادی و سطح پایین کشور فرانسه پذیرش تحصیلی اخذ می نماید.

تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی برای دانشج.یان بین المللی تقریباً رایگان است و دانشجویان تنها سالیانه مبلغی کمتر از ۱۰۰۰ یورو برای هزینه های جاری تحصیل مانند ثبت نام به دانشگاه پرداخت می کنند و در عوض از کشور فرانسه خدماتی مانند کمک هزینه حمل و نقل، کمک هزینه اسکان، کمک هزینه تحصیلی و امثالهم را دریافت می کنند. جهت تحصیل در کشور فرانسه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فرانسه و پس از طی مراحلی، اخذ ویزای تحصیلی فرانسه الزامیست.

جهت اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه می بایست مدارکی را آماده نمایید که شام: نامه پذیرش یا قبولی از یک موسسه آموزشی یا دانشگاه فرانسوی، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۶ یا تافل با نمره حداقل ۸۷ جهت تحصیل در دوره های انگلیسی زبان، فیش پرداخت هزینه برای درخواست و صدور ویزای تحصیلی فرانسه ، مدرک زبان فرانسه با سطح حداقل B2 برای شرکت در دوره های فرانسوی زبان، سندی مبنی بر داشتن سرمایه مورد نیاز برای گذراندن هر سال تحصیلی در فرانسه (حداقل ۶۱۵ یورو در ماه)، آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات همراه ترجمه آنها، انگیزه نامه مناسب برای توضیح هدف و علت انتخاب کشور فرانسه برای تحصیل، فرم تکمیل شده و امضا شده درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، پرینت شماره شناسایی Campus France، گواهی نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری و جنایی، مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه و گذرنامه معتبر همراه ترجمه و کپی آنها و موارد دیگر می باشد که در مقاله ویزای تحصیلی فرانسه بصورت کامل به همراه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه ذکر شده است. توصیه می کنیم حتماً آن را مطالعه نمایید تا با مراحل تحصیل رایگان در فرانسه آشنا و به آن مسلط شوید.

شرایط تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 2022

اقدام برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فرانسه مراحلی دارد که می توانید شخصاً آنها را طی نمایید یا آن را به موسسات اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مانند goapplyuni بسپارید و با خیالی آسوده منتظر نتیجه اقدام خود باشید. کارشناسان ما در goapplyuni دارای تخصص و تجربه بالایی در امر گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه و سایر کشورهای طراز اول اروپایی هستند و می توانند شما را در این خصوص یاری نمایند. کافیست با موسسه تماس گرفته و شرایطتان را جهت تحصیل در فرانسه به رایگان ارزیابی کنید.

کد خبر 606906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.