کشتیرانی والفجر متولی حمل‌ونقل کانتینری بندر چابهار شد

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: شرکت کشتیرانی والفجر مأمور توسعه عملیات حمل‌ونقل کانتینری در بندر چابهار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه‌های مختلف حمل و نقل کانتینری، فراساحل و مسافری فعالیت می‌کند، طی اطلاعیه‌ای از پذیرش مأموریت محوله از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه حمل و نقل کانتینری در قالب کریدور شمال- جنوب خبر داد و اظهار کرد: این مأموریت در راستای رونق هر چه بیشتر کریدور شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار، به شرکت کشتیرانی والفجر محول شده است.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود با ورود والفجر به عملیات کانتینر از مسیر بندر چابهار قیمت تمام شده و زمان حمل کانتینرهای ترانزیتی از مسیر بنادر هند به کشورهای حوزه CIS و افغانستان کاهش می‌یابد.

حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل و نقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود.

در وضعیت فعلی، عملیات کانتینری این شرکت انتفاعی و در راستای کسب سود نبوده و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن شرکت کشتیرانی والفجر در رابطه با رونق یافتن بندر چابهار و احیا کریدور شمال-جنوب به مأموریت ملی خود عمل کرده و به دنبال انتفاع مالی نیست؛ هر چند عملیات حمل و نقلی در این مسیر به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که زیانی نیز متوجه مجموعه ذی‌نفعان نشود.

بر این اساس، کشتیرانی والفجر برای رونق یافتن بندر چابهار و توسعه عملیات ترانشیپی از این بندر به بنادر هند، منطقه خلیج فارس و عمان با استفاده از کشتی‌های فیدری خود در حال برنامه‌ریزی است.

در عین حال، با توجه به انتصاب مدیران ویژه برای دو پروژه توسعه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی‌ها لازم با این بخش‌ها انجام شده است که امیدواریم با توجه به امکانات مناسب گروه کشتیرانی و تجربه ارزنده که در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در این مجموعه ملی، مجتمع است به‌زودی شاهد تحقق اهداف حمل و نقلی در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و همچنین احیا کریدور شمال- جنوب باشیم.

کد خبر 606896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.