بهترین غذاهای سنتی و مدرن از کدام رستوران های کرمان تهیه کنیم؟

شهر کرمان یکی از شهرهای دیدنی و تاریخی ایران است که آثار باستانی و جذاب زیادی را در خود جای داده است و سالیانه توریست‌های زیادی به آنجا سر می‌زنند. اما جدا از این آثار باستانی، یکی از دلایل دیگری که سبب محبوبیت این شهر شده‌است، غذاهای لذیذ و خوشمزه آن است.

غذاهای این شهر به گونه‌ای می‌باشد که شما هم می‌توانید طعم اصیل ایرانی را در آن‌ها پیدا کنید و هم اینکه غذاهای مدرن و لذیذی دارد. در این مقاله قرار است به معرفی بهترین غذاهای سنتی و مدرن کرمان و همچنین رستوران‌های فوق العاده این شهر اشاره کنیم. اگر شما نیز قصد سفر به کرمان را دارید یا می‌خواهید در مورد غذاهای کرمانی اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین غذاهای محلی و سنتی کرمان

معروف‌ترین غذاهای کرمان، غذاهای آبگوشتی و آشی هستند که بی اغراق طعم واقعاً خوبی دارند و هر شخصی برای یک بار هم که شده باید مزه‌ی آن‌ها را تجربه کند. در ادامه به معرفی معروف ترین غذاهای سنتی کرمان می‌پردازیم.

آبگوشت بادمجان و کشک غذایی خوشمزه و خاص

شاید تصور شما تا به حال در مورد آبگوشت یک غذای نارنجی رنگ با گوشت و نخود و لوبیا است. اما آبگوشت بادمجان و کشک کرمانی، یک آبگوشت کاملاً متفاوت است. مواد اولیه در این آبگوشت گوشت قرمز، بادمجان، کشک، چغندر، لوبیا، نخود و سیب زمینی است و طعم کاملاً متفاوتی دارد.

آبگوشت زیره یک غذای اصیل کرمانی

آبگوشت زیره یکی دیگر از غذاهای متفاوت در کرمان است که حقیقتاً طعم جالبی دارد، شما با خوردن این غذا می‌توانید مزه‌ی گوشت، پیاز، سیر و زیره را به خوبی بچشید.

آبگوشت بزباش، محبوب ترین غذای کرمانی ها

احتمالاً تا به حال نام آبگوشت بزباش را شنیده‌اید، یکی از غذاهای اصیل و معروف کرمانی که در بین ایرانیان بسیار معروف شده‌است. در این آبگوشت از گوشت بزغاله استفاده می‌شود. طرز تهیه آبگوشت بزباش اصیل بسیار راحت است اما قلق‌های خاص خود را نیز دارد. اگر یکبار طعم این آبگوشت را بچشید، قطعاً شیفته‌ی آن خواهید شد.

کله جوش یا کاله جوش، غذای محلی کرمان

کله جوش نیز یکی دیگر از غذای سنتی و خوش‌طعم کرمانی است که بسیار محبوب است. این غذا را کرمانی‌ها با کشک، گوشت، گردو و نعنا درست می‌کنند و یکی از غذاهای بسیار مفید است. چرا که سرشار از کلسیم و پتاسیم است و برای بهبود و رشد استخوان‌ها بسیار مفید است.

آش آماج، آش مخصوص کرمانی ها

آش آماج حتی در خود کرمان هم به سبک‌های مختلف طبخ می‌شود، یکی از موادی که سبب ایجاد طعم متفاوتی در این غذا می‌شود قره‌قروت است. از سایر مواد اولیه برای پخت این آش می‌توان به آرد گندم، سرکه و انواع سبزی خشک و معطر اشاره کرد.

آش گندم شیر

در بیشتر غذاهای سنتی کرمانی، کشک یکی از اجزای اصلی و ثابت است. در آش گندم شیر نیز از کشک، گوشت همراه با استخوان، رشته آش و سیر و پیاز استفاده می‌شود. این آش نیز یکی دیگر از غذاهای محلی و بسیار مقوی در کرمان است که با خوردن آن مواد مغذی زیادی به بدن شما می‌رسد.

زیره پلو و لپه پلو

استفاده از زیره در غذاهای محلی کرمانی یکی دیگر از مشخصه‌های این نوع غذا است. این غذا در کنار طعم جذابی که دارد برای بدن نیز بسیار مقوی است. ممکن است که شما بو و عطر زیره را دوست نداشته باشید، اما این غذا تجربه یکبار امتحان کردن را دارد.

یکی دیگر از غذاهای محلی کرمانی لپه پلو با زیره است که اگر آن را میل کنید، شیفته‌ی طعم آن خواهید شد.

خورشت به آلو، غذای مجلسی کرمانی ها

بهترین غذاهای سنتی و مدرن از کدام رستوران های کرمان تهیه کنیم؟

اگر از طرفداران غذاها خورشتی هستید، خورشت به آلو یکی از غذاهای سنتی کرمان است. این غذا بیشتر در فصل پاییز طبخ می‌شود، چرا که یکی از مواد اولیه آنکه به می‌باشد، در این فصل موجود است. در تهیه این خورشت از گوشت ماهیچه، مغز ران، پیاز داغ و آلو بخارا استفاده می‌شود که مواد اصلی در تهیه این غذا هستند.

خورشت آلوچه

کسانی که غذاهای ترش دوست دارند، قطعاً طعم این غذا برایشان جالب و دوست داشتنی خواهد بود. یکی از مواد اصلی در تهیه این خورشت، آلوچه یا گوجه سبز است.

با خوردن این غذا مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین D به بدن می‌رسد که در حل مشکلای مانند یبوست و همچنین پوکی استخوان بسیار مفید است.

آشنایی با بهترین رستوران‌های کرمان

در حال حاضر شما با محبوب‌ترین غذاهای سنتی و محلی کرمان آشنایی پیدا کردید، اما اینکه کجا می‌توانید بهترین نوع از این غذاها را میل کنید، مطلبی است که در ادامه خواهیم گفت.

رستوران مکث کرمان

به جرات می‌توان گفت که رستوران مکث کرمان یکی از بهترین رستوران‌ها می‌باشد که کیفیت فوق العاده‌ای دارد و فراتر از انتظار شما خواهد بود.

علاوه بر غذای فوق العاده این رستوران محیط دلنشینی دارد که باعث می‌شود در طول زمانی که آنجا هستید و غذای خود را میل می‌کنید همواره احساس خوبی داشته باشید.

در این رستوران علاوه بر غذاهای محلی، انواع کباب، نیز سرو می‌شود اما رستوران مکث به دلیل کیفیت و طعم خوب در غذاهای محلی خود معروف است.

رستوران وکیل کرمان

اگر در بین گشت و گذار در بافت قدیمی شهر بودید و احساس گرسنگی کردید، بهترین جایی که می‌توانید برای غذا خوردن در همان نزدیکی‌ها بروید، رستوران وکیل است. یک رستوران شیک با انواع غذاهای محلی و مدرن که پاتوق توریست‌ها و گردشگران در کرمان است.

رستوران پالیز کرمان

اگر می‌خواهید غذای خود را در یک جای بزرگ و مجلل در کرمان نوش جان کنید، رستوران پالیز دقیقاً یکی از بهترین رستوران های کرمان است. جایی که علاوه بر رستوران دارای تالار پذیرایی و همچنین سفره خانه نیز می‌باشد و امکان سفارش انواع غذای ایرانی و همچنین سنتی کرمانی وجود دارد.

رستوران سرکباب

برای خوردن یک کباب خوشمزه در کرمان باید حتماً به رستوران سر کباب، که یکی از رستوران های سنتی کرمان است، سر بزنید. این رستوران علاوه بر داشتن انواع کباب که طعم لذیذ و دلچسبی دارد، محیط ساده و در عین حال جذابی دارد. همچنین قیمت‌های آن واقعاً اقتصادی و به صرفه است.

رستوران خانه وزیر کرمان

اگر به خوردن غذاهای فرنگی علاقه دارید در رستوران خانه وزیر کرمان، امکان سفارش انواع غذاهای ایتالیایی، یونانی، هندی و… نیز وجود دارد و جدا از آن می‌توانید غذاهای ایرانی نیز سفارش دهید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

به عنوان جمع بندی باید گفت که...

در این مقاله سعی کردیم به بررسی غذاهای محبوب و محلی کرمان بپردازیم و همچنین بهترین رستوران‌های این شهر را معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتماً سری به این سرتوران‌ها بزنید و طعم غذاهای کرمانی را امتحان کنید، همچنین سفارش آنلاین غذا کرمان https://snappfood.ir/service/restaurant/city/Kerman?page=0 از تمامی این رستوران‌ها وجود دارد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

آدرس سایت: https://snappfood.ir /

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/snappfood_ir /

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

کد خبر 606890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.