استراتژی دبی برای آگاهی از تصادفات خیابانی

همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی، با مرکز دیجیتالی بزرگ شهر به توسعه یک نرم‌افزار جدید منجر شده که از قابلیت‌های متعددی برای تسهیل امور رانندگان حین وقوع تصادفات برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدام جدید دبی برای توسعه یک نرم‌افزار دیجیتالی جهت تشخیص تصادفات کوچک و بزرگ خیابانی، کاهش زمان و تلاش نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی را در پی خواهد داشت، ضمن این‌که از طریق نشان دادن بهترین مسیر تردد به دارندگان خودروها ترافیک خودرویی را نیز به حداقل می‌رساند. در واقع، این نرم‌افزار به کاربرانی که آن را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب می‌کنند، امکان گزارش انواع تصادف‌های خیابانی را به نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی می‌دهد که مرکز پردازش داده‌ها نیز از طریق اشتراک آن‌ها با سایر کاربران، آن‌ها را در بهترین مسیرهای ممکن تردد هدایت می‌کند.

نرم‌افزار جدید که رایگان برای شهروندان دبی قابل دانلود و استفاده است، پیام کاربران در مورد وقوع یک حادثه احتمالی در خیابان‌ها را به صورت پیامک برای مرکز راهنمایی و رانندگی ارسال می‌کند که در نتیجه آن، نزدیک‌ترین نیروهای پلیس برای بررسی مشکل به وجود آمده در محل مورد نظر حضور پیدا می‌کنند. این نرم‌افزار امکان آگاهی از محل وقوع حادثه را به طور خودکار برای مرکز راهنمایی و رانندگی فراهم می‌آورد، ضمن این‌که آن‌ها را از علت وقوع تصادف نیز آگاه می‌کند.

رانندگان پس از نصب نرم‌افزار جدید روی گوشی‌های تلفن هوشمند خود، باید گزینه گزارش تصادفات را فعال کنند که این کار امکان گرفتن عکس از محل حادثه و فرستادن آن به مرکز پردازش داده‌ها در مقر نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی را فراهم می‌آورد. پس از انجام این مراحل، قابلیت ارسال عکس فوری از سوانح خیابانی به مرکز فراهم می‌آید و نزدیک‌ترین نیروهای پلیس به سرعت در محل حادثه برای انجام اقدامات ضروری حضور پیدا می‌کنند. نکته جالب توجه در مورد قابلیت نرم‌افزار جدید این است که امکان آگاهی دفاتر بیمه مربوطه از وقوع تصادفات نیز وجود دارد که این کار خود به صرفه‌جویی در زمان رانندگان برای انجام اقدامات مربوط به بیمه منجر می‌شود.

استراتژی دبی برای آگاهی از تصادفات خیابانی

کد خبر 606876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.