رفع کمبود سرویس مدارس با جذب بیش از ۴ هزار خودرو/ بکارگیری اتوبوس‌های دانش‌آموزی

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از چهار هزار خودرو برای سرویس‌دهی دانش‌آموزان جذب شود تا با ساماندهی آن‌ها در زمان بازگشایی مدارس، مشکل خاص نداشته باشیم.

شهرام صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه قبلاً حدود هشت هزار خودرو مسئولیت سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان را در شهر اصفهان برعهده داشتند، اظهار کرد: با شیوع کرونا تعداد سرویس مدارس به ۱۶۰۰ خودرو کاهش یافت به طوری که در فروردین و اردیبهشت امسال با همین تعداد، دانش‌آموزان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به آموزش حضوری مدارس از اول مهرماه امسال و اهمیت برنامه‌ریزی سرویس مدارس برای آسودگی خیال خانواده‌ها، افزود: تاکنون جلسات متعدد کارگروه ماده ۱۸ در شهر اصفهان برگزار و بسته‌های تشویقی از سوی سازمان تاکسیرانی برای جذب رانندگان سرویس مدارس تعریف شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه کارگروه ماده ۱۸، با هدف حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای تصمیم‌گیری سرویس مدارس هر شهر تشکیل می‌شود، ادامه داد: شهر اصفهان به طور جداگانه و همه نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان این کارگروه را برگزار می‌کنند، رئیس آموزش و پرورش هر ناحیه رئیس کارگروه، یکی از نمایندگان اولیای دانش‌آموز آن منطقه و نماینده شهرداری یا تاکسیرانی اعضای این کارگروه هستند و با توجه به موضوعات مختلف، نماینده راهور یا پلیس راه یا وزارت کشور نیز برای حضور در جلسات دعوت می‌شود.

۲۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی متقاضی سرویس مدارس

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۲ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی دارای مجوز و امتیاز رسمی تحت‌نظر سازمان تاکسیرانی اصفهان به سازمان آموزش و پرورش استان معرفی شده‌اند و احتمالاً با معارفه شش شرکت دیگر در مجموع ۳۸ شرکت بتوانند رفت‌وآمد دانش‌آموزان را اول مهرماه برعهده بگیرند.

صانعی درباره اینکه نزدیک به ۲۰ درصد از دانش‌آموزان اصفهان متقاضی استفاده از سرویس مدارس هستند، گفت: دستورالعمل‌های لازم سرویس مدارس به انجمن اولیا و مربیان نواحی شش‌گانه شهر اصفهان ابلاغ شده تا براساس ظرفیت شرکت‌ها، هماهنگی‌ها تا قبل از بازگشایی مدارس انجام شود؛ البته در برخی نقاط و محله‌های شهر به دلیل کمبود راننده و خودرو با مشکلاتی مواجه هستیم اما درصدد رفع آن‌ها تا اول مهرماه هستیم.

وی پیرامون اینکه چه تعداد راننده سرویس مدارس تاکنون به طور قطعی اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: با تعریف بسته‌های تشویقی برای جذب این رانندگان از سوی سازمان تاکسیرانی و شرکت‌ها، آمارها به صورت روزانه در حال تغییر است و نمی‌توانیم تعداد دقیق رانندگان را مطرح کنیم اما در نیمه مهرماه با تثبیت خودروها و راننده‌ها ارائه آمار دقیق‌تر ممکن می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان درباره اینکه مهم‌ترین موضوع برای شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان نرخ کرایه است، افزود: نرخ کرایه با بررسی در جلسات متعدد کارشناسی در کارگروه ماده ۱۸ به‌عنوان اساس کار سرویس مدارس، طی سیر قانونی به شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال می‌شود و پس از بررسی‌های مختلف در کمیسیون حمل‌ونقل و کمیسیون تلفیق شورا در جلسه علنی مصوب و با تأیید فرمانداری به نواحی شش‌گانه ابلاغ می‌شود.

اهمیت به‌کارگیری رانندگان باصلاحیت برای سرویس مدارس

وی در خصوص درصد افزایش نرخ سرویس مدارس در مقایسه با سال‌های گذشته، افزود: نرخ سرویس مدارس شهر اصفهان از حدود یک ماه گذشته با طی مراحل قانونی فوق، به صورت نامه رسمی به تمام مدارس اصفهان ابلاغ شده است. براساس پایه‌گذاری مبنایی، مبلغی را برای نرخ خدمات سرویس دانش‌آموزی مصوب کردیم تا به خانواده‌ها فشار نیاید و از سویی دیگر رانندگان انگیزه فعالیت داشته باشند.

صانعی پیرامون اینکه آیا پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل ترافیک در زمان بازگشایی مدارس انجام شده است، گفت: هرچه جذب رانندگان سرویس مدارس بیشتر شود قطعاً در ترافیک شهری هم اثرگذار است، البته برای ساماندهی سرویس‌ها به دنبال انتخاب رانندگان شایسته و با تجربه‌ای هستیم که بتوانند امنیت خاطر خانواده‌ها را مهیا کنند.

افزایش تعداد اتوبوس در مسیرهای پرتردد

وی با اشاره به کمبود سرویس مدارس در اصفهان، تصریح کرد: برای جبران این کمبودها و جابه‌جایی دانش‌آموزان مقرر شد با همکاری و کمک معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان تعدادی اتوبوس در مسیرهای پرتردد شهر مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین برای هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم باید مسیرها را به شهرداری معرفی کنیم تا این سازمان از اتوبوس ویژه دانش‌آموزی استفاده کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: با تعریف بسته‌های تشویقی برای جذب رانندگان سرویس مدارس از سوی سازمان تاکسیرانی و شرکت‌ها، ساماندهی سرویس حمل‌ونقل عمومی از طریق معاون شهرداری اصفهان و فراخوان‌های مختلف، اگر آمار جدیدی به درصد دانش‌آموزان فعلی متقاضی سرویس اضافه نشود به‌جز برخی نقاط شهر اصفهان به دلیل کمبود شرکت و راننده مشکل چندانی نداریم. البته برای رفع مشکلات این محله‌ها هم در حال رایزنی و تعامل با شهرداری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها دغدغه آموزش و پرورش به‌کارگیری رانندگان با صلاحیت‌های مختلف در سازمان تاکسیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی است چراکه این سازمان سرویس مدارس را نیز یک کلاس درس می‌داند، اظهار کرد: در تلاش هستیم که خانواده‌ها روز اول مهرماه با بازگشایی مدارس کمترین چالش را داشته باشند و اگر در نقاط و محله‌ای از شهر با کمبود سرویس مدارس مواجه هستیم از والدین خواستاریم که با شکیبایی ما را یاری کنند تا در همین ابتدای مهرماه مشکلات این نقاط را برطرف کنیم.

کد خبر 606865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.