هفته دفاع مقدس، یادآور وحدت مردمی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: حضور باشکوه مردم در پیاده‌روی اربعین، نشان‌‎دهنده قدرت اسلام و شیعه است و بازتاب سیاسی بزرگی در جهان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: امسال گردهمایی جهانی اربعین پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و بسیاری از شهروندان یزدی در این گردهمایی عظیم، در کنار سایر استان‌ها و همچنین کشورهای دیگر، با میزبانی سخاوتمندانه و عاشقانه مردم عراق حضور یافتند.

وی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در پیاده‌روی اربعین، نشان‌‎دهنده قدرت اسلام و شیعه است و بازتاب سیاسی بزرگی در جهان به همراه داشت، ادامه داد: این حرکت باشکوه و حماسه بزرگ در سایه وحدت و همدلی مردم شریف ایران و عراق و زائران سایر کشورها و تلاش و مجاهدت دست‌اندرکاران و متولیان اربعین حول محور مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) حاصل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سی‌ویکم شهریورماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این جریان رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پاسداشت این ایام وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور همت و اراده ملتی بزرگ برای استقلال و سرافرازی و یادآور مردان و زنان شجاعی است که از جان خود برای شرافت و آزادگی گذشتند.

سیفی افزود: در این حماسه بزرگ مردم توانستند از نظام و کشور خود دفاع کنند و نقش‌آفرین حماسه‌ای باشند که دستاوردهای خوبی را برای ملت و کشور به ارمغان آورده است.

وی در خصوص عضویت ایران در سازمان شانگهای نیز، گفت: با توجه به اینکه عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای به صورت رسمی اعلام شد و به تصویب رسید، امیدوارم از ظرفیت این عضویت برای رشد و توسعه کشور استفاده شود.

کد خبر 606837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.