آموزش نصب سانترال پاناسونیک

اگر شما دارای مجموعه و کسب و کاری کوچک یا بزرگ هستید قطعا استفاده از سانترال برای مدیریت خطوط تلفن ضروری است. امروزه اکثر سازمان ها و شرکت ها جهت برقراری تماس با مشتریان و بالا بردن کیفیت ارتباطات از دستگاه سانترال بهره میبرند.

اگر شما دارای مجموعه و کسب و کاری کوچک یا بزرگ هستید قطعاً استفاده از سانترال برای مدیریت خطوط تلفن ضروری است. امروزه اکثر سازمان ها و شرکت ها جهت برقراری تماس با مشتریان و بالا بردن کیفیت ارتباطات از دستگاه سانترال بهره میبرند. یکی از سری برند های پرطرفدار در کشور ایران سانترال پاناسونیک است که نسبت به قابلیت ها امکانات بی شماری را به کاربران ارائه میکند.

از مواردی که بیشتر کاربران سانترال به دنبال آن هستند آموزش نصب سانترال پاناسونیک میباشد. در صورتی که قصد دارید با نصب دستگاه سانترال پاناسونیک آشنا شوید ما در این مطلب بصورت گام به گام مراحل نصب سانترال پاناسونیک را به شما آموزش می دهیم.

گام اول: خرید دستگاه سانترال

یکی از مهم ترین موضوع های که در زمان خرید سانترال باید به آن توجه کنید ظرفیت دستگاه میباشد. سانترال های پاناسونیک دارای دو نوع کم ظرفیت و پرظرفیت هستند که تعداد خطوطی که در در آنها وجود دارد متفاوت است. همانطور که مشخص است در نوع اول سانترال کم ظرفیت از خطوط کمتری پشتیبانی میکند و مناسب مجموعه های کوچک و متوسط میباشد.

در نوع دوم که بنام سانترال پرظرفیت پاناسونیک شناخته میشود این سری مدل ها خطوط بیشتری دارند و همچنین قابل توسعه هستند. پیشنهاد میشود اگر قصد خرید سانترال را دارید به نکاتی مثل قابلیت ارتقا دستگاه توجه کنید که در آینده توسعه این سیستم برای شما میسر باشد.

گام دوم: تهیه لوازم جهت نصب سانترال پاناسونیک

جهت نصب سانترال پاناسونیک باید لوازم و ابزار مناسب را برای راه اندازی دستگاه تهیه نمایید. لوازم هایی که برای نصب سانترال مورد نیاز است شامل سوکت تلفن؛ سیم ها و کابل میباشد. در مرحله بعد تهیه ابزار مخصوص مثل آچار سوکت و سیم چین میباشد که بتوانید برای نصب دستگاه استفاده کنید. در زمان تهیه لوازم حتماً از فروشنده بخواهید که جنس مرغوب را به شما معرفی کند تا در هنگام نصب مراحل بدرستی انجام گردد.

گام سوم: نقشه سیم کشی و تعداد خطوط مورد نیاز

یکی از ضروری ترین نکات در هنگام نصب سانترال تهیه نقشه سیم کشی و تعداد خطوط مورد نیاز مجموعه است. نقشه سیم کشی در نصب محل مورد نظر بسیار میتواند کار شما را برای راه اندازی سانترال ساده کند. برای اینکار ابتدا باید تعداد خطوط مورد نیاز کارمندان و بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و نسبت به آنها مسیر کابل کشی را مشخص کنید. در اصل مسیر کابل ها همان سیم‌های ورودی و خروجی تلفن هستند که توسط پست تلفن مدیریت میشوند.

شما باید مسیر کابل ها را طوری تعیین کنید که در هر قسمت در مجموعه امکان متصل نمودن خطوط وجود داشته باشد. در انتها با داشتن یک نقشه سیم کشی به راحتی میتوانید جهت نصب دستگاه در ادامه اقدام نمایید.

گام چهارم: نصب دستگاه سانترال

برای نصب دستگاه سانترال باید ابتدا محل قرار گیری آن را مشخص کنید. انتخاب محل نصب دستگاه جز نکات مهم در زمان نصب میباشد که باعث میشود مراحل کار بصورت اصولی انجام شود. محل دستگاه سانترال باید در جایی انجام گیرد که تقسیم کابل ها قرار داشته باشد که خطوط شهری و داخلی به راحتی به دستگاه وصل شود و از صرف هزینه های اضافی بابت سیم کشی جلوگیری شود.

بنابراین اگر مکان نصب سانترال خود را بخوبی انتخاب کنید میتواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. همچنین محل نصب باید در فضایی باشد که دور از رطوبت قرار گیرد که آسیبی به سانترال وارد نشود.

گام پنجم: نصب خطوط شهری و داخلی

آموزش نصب سانترال پاناسونیک

در این مرحله باید نسبت به نصب خطوط شهری و داخلی اقدام نمایید. برای اینکه بتوانید خطوط شهری و داخلی را به دستگاه سانترال متصل کنید لازم است سیم های تلفن را طبق رنگ بندی مخابراتی آرایش دهید. آرایش سیم ها باعث میشود سیم ها به هم تابیده شود و از بهم ریختگی و موارد اتصالی خطوط در بلند مدت جلوگیری شود.

بعد از آرایش سیم ها نوبت به نصب خطوط است که باید اینکار را توسط آچار سوکت انجام دهید. خطوط شهری که از توسط کابل های مخابراتی در ساختمان ها وجود دارد دارای زوج سیم هایی هستند که هر زوج آنها شامل یک شماره خط میباشد. برای نصب خطوط شهری به دستگاه سانترال باید زوج سیم مورد نظر را توسط سوکت ها پرس کنید و به پورت های خط شهری سانترال پاناسونیک متصل نمایید.

گام بعدی نصب خطوط داخلی میباشد که باید قبل از نصب نسبت به این خطوط شناخت داشته باشید. خطوط داخلی که سانترال پاناسونیک به عنوان پورت خروجی ارائه میکند شامل نوع خطوط آنالوگ دیجیتال و هایبرید هستند که هر کدام از این نوع خطوط به روش متفاوتی نصب میشوند.

خطوط داخلی آنالوگ خطوطی هستند که توسط یک زوج سیم پشتیبانی میشود و اکثراً از این نوع خطوط برای تلفن های رومیزی مثل بی سیم فکس و تلفن های ساده مورد استفاده قرار میگیرد.

خطوط داخلی دیجیتال که در نوع خود جز جدیدترین خطوط سانترال به حساب می آیند توسط یک زوج سیم راه اندازی میشود. خطوط داخلی هایبرید از نوع دیگر این خطوط هستند که توسط دو زوج سیم باید به دستگاه سانترال متصل شود و دارای یک زوج بوق و دیتا میباشند.

حال بعد از شناخت خطوط داخلی سانترال باید توسط سوکت تلفن سیم ها را با آچار سوکت پرس کنید و همچنین در هر بخش این خطوط را به پریز تلفن متصل نمایید.

گام ششم: برنامه ریزی سانترال پاناسونیک

بعد از انجام مراحل بالا و اطمینان از وصل بودن تمام خطوط میتوانید برنامه ریزی سانترال پاناسونیک را انجام دهید. پیش از برنامه ریزی باید مشخص کنید چه امکاناتی را احتیاج دارید تا با توجه به آنها تنظیمات سانترال خود را اعمال نمایید.جهت برنامه ریزی دستگاه از دو روش مختلف میتوان استفاده کرد روش اول با وارد کردن کد برنامه ریزی در تلفن سانترال قابل اجرا میباشد. روش دوم متصل کردن دستگاه از طریق کابل USB به کامپیوتر میباشد که توسط محیط نرم افزار برنامه ریزی سانترال پاناسونیک انجام میشود.

البته لازم است بدانید برنامه ریزی سانترال پاناسونیک در مدل های مختلف متفاوت است که ما سعی میکنیم کدهای اولیه برنامه را در اختیار شما قرار دهیم. بطور مثال کد ۰۰۰ مخصوص تنظیم ساعت سانترال است و کد ۴۰۸ مخصوص تنظیم زنگ خوردن خطوط ورودی هستند.

برای اینکه بتوانید سانترال خود را برنامه ریزی کنید میتوانید توسط کلید PROGRAM روی تلفن سانترال اقدام کرده و بعد از وارد کردن کد برنامه تنظیمات را انجام دهید.

جهت برنامه ریزی توسط کامپیوتر ابتدا باید نرم افزار سانترال خود را دانلود کرده و پس از نصب برنامه اقدام به برنامه ریزی سانترال خود کنید.

نتیجه گیری

اگرچه با مطالعه این مطلب تا حدود زیادی با نصب سانترال پاناسونیک آشنا شده‌اید اما ما پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی جهت نصب و راه اندازی سانترال حتماً از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

از جمله شرکت هایی که در زمینه سانترال فعالیت میکنند را میتوان به سایت ارتباط لند اشاره کرد که میتوانند در تمامی مراحل نصب و راه اندازی سانترال شما را راهنمایی کنند.

کد خبر 606784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.