موسسه اکو را جزو خانواده وزارت فرهنگ تلقی می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی با بیان این که موسسه اکو را جزء خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌کنیم، گفت: این وزارتخانه و بخش‌های مختلف آن برای همکاری سازنده با این موسسه و گسترش تعاملات میان کشورهای عضو آمادگی کامل دارد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت فرهنگ، محمد مهدی اسماعیلی عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در دیدار با رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به رویکرد جدید دولت مردمی در تعاملات منطقه‌ای اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی اکو ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای افزایش تعاملات منطقه‌ای در اختیار کشورهای عضو قرار داده است، همچنین علاوه بر تعهدات مرسوم میان مؤسسه اکو و کشورهای عضو باید به راهکارهای فعال‌تر شدن ظرفیت‌های اکو اندیشید.

وی افزود: آنچه کشورهای منطقه اکو را به هم پیوند می‌دهد، عناصری چون تاریخ، تمدن و زبان است و از این منظر، فرصت‌های فرهنگی پیش روی اکو از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تسریع در عضویت سایر کشورها به این سازمان و برپایی جشن مشترک نوروز را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در دوره جدید مدیریت مؤسسه اکو مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی به شخصیت‌های تاریخی مهم کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: گاهی چهره‌های مهم تاریخی به جای آنکه میان اعضای اکو وحدت آفرین باشد، عامل افتراق می‌شود در حالی که باید به این شخصیت‌ها به چشم میراث مشترکی نگریست که بسیاری از اختلافات را مرتفع می‌کند.

موسسه اکو را جزء خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌کنیم

وی از رئیس مؤسسه اکو برای حضور فعال این مؤسسه در رویدادهای فرهنگی، هنری و بین‌المللی ایران و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دعوت به عمل آورد.

نقش محوری ایران در پیشبرد اهداف فرهنگی «اکو»

در این دیدار همچنین مرادجان بوری بایف، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با تاکید بر نقش محوری ایران در منطقه اکو گفت: ایران، کشور بزرگ و تمدن ساز منطقه است و حمایت‌های این کشور در پیشبرد اهداف فرهنگی مؤسسه اکو نقش مهمی دارد.

وی با یادآوری به تعامل مثبت میان مؤسسه اکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عرصه فرهنگ و هنر، زمینه‌های فراوانی برای همکاری اکو و وزارت فرهنگ وجود دارد که با هدایت، حمایت و پشتیبانی این وزارتخانه می‌توان به تقویت آنها اندیشید.

پیشنهاد کمیته‌ای برای عملیاتی کردن تصمیمات

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد تا کمیته‌ای برای عملیاتی کردن تصمیمات و مذاکرات اتخاذ شده کشورهای عضو اکو تأسیس شود تا شاهد تسریع در اجرای برنامه‌های مشترک و تفاهم نامه‌ها باشیم.

کد خبر 606749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.