۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ماسک تشخیص کرونا اختراع شد

گروهی از محققان ماسکی اختراع کرده‌اند که می‌تواند کووید-۱۹ را از آنفلوآنزا تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از ماسک در کشورهایی مانند چین که سیاست سخت‌گیرانه کووید صفر را حفظ کرده است، همچنان رواج دارد. البته بسیاری از مردم سراسر دنیا بدون در نظر گرفتن قوانین دولتی برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس، همچنان از ماسک استفاده می‌کنند. نتایج یک نظرسنجی در اوایل سپتامبر نشان داده است که ۳۷ درصد آمریکایی‌ها حداقل گاهی اوقات بیرون از خانه از ماسک استفاده می‌کنند، این رقم نسبت به ۸۹ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

گروهی از محققان چینی ماسک جدیدی تولید کرده‌اند که دارای یک حسگر خاص است، این حسگر می‌تواند ویروس‌های کووید -۱۹ و آنفلوآنزای H5N1 و H1N1 را در عرض ۱۰ دقیقه در هوا شناسایی کند. این محصول که در خارج از ماسک با باتری لیتیومی قابل شارژ نصب شده است با اسپری پاتوژن‌ها روی آن در یک محیط داخلی آزمایش شد و سناریوی محتمل را شبیه‌سازی کرد که در آن شخصی در حال صحبت یا سرفه کردن است.

حسگرها به قطرات تنفسی پاسخ دادند و به دستگاه‌های بی‌سیم مانند گوشی هوشمند، هشدار فرستادند. محققان معتقدند که این دستگاه به بهترین وجه در فضاهای بسته که خطر عفونت بالا است، استفاده می‌‎شود. آن‌ها در حال کار بر کوتاه کردن زمان تشخیص و حساسیت دستگاه هستند که در صورت لزوم می‌توان آن را برای ویروس‌های مختلف تولید کرد.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Matter منتشر شده است.

کد خبر 606739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.