چهارراه بهشت هوشمند شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ساماندهی چهارراه آتشگاه_بهشت، دستگاه کنترلر این چهارراه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال تعویض شد و امکان زمان‌بندی هوشمند و فرماندهی تمام گردش به چپ‌های این چهارراه فراهم شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه بزرگ‌ترین مشکل درون اکثر شهرهای کشور، ترافیک است که باعث افزایش مصرف سوخت، اتلاف وقت شهروندان، کاهش ایمنی عابران پیاده و در نهایت افزایش انواع آلودگی‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: تخصیص نیافتن زمان‌بندی مناسب به محورهای مختلف تقاطع‌های درون‌شهری، عامل اصلی تاخیرها و توقف‌های بی‌مورد خودروها و کاهش ایمنی عابران پیاده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه نخستین لازمه یک شهر پایدار و شهری که بر اساس ضوابط ایمنی حرکت کند، نصب علائم، چراغ‌های راهنمایی و سیستم‌های هوشمند ترافیکی در سطح شهر است، گفت: هدف از اجرای طرح‌های هوشمندسازی، کاهش بار ترافیکی در سطح خیابان‌ها است.

وی گفت: استفاده از کنترلرهای هوشمند چراغ‌های راهنمایی که با برداشت صحیح اطلاعات تقاطع، شامل حجم تردد و میزان تراکم خودروها در هر مسیر زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی را انجام می‌دهد، تکنولوژی نوینی است که به یاری کارشناسان حمل‌ونقل و ترافیک آمده است.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: در راستای ساماندهی چهارراه آتشگاه_بهشت، دستگاه کنترلر این چهارراه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال تعویض شد و امکان زمان‌بندی هوشمند و فرماندهی تمام گردش به چپ‌های این چهارراه فراهم شد.

وی افزود: اتصال لحظه‌ای این کنترلرها به یک سیستم جامع کنترل مرکزی هوشمند که در مراکز کنترل ترافیک نصب می‌شود، می‌تواند قابلیت‌هایی همچون رصد لحظه‌ای تقاطع و محیط اطراف آن، شبکه کلی تقاطع‌ها، اصلاح زمان‌بندی و رفع اشکالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به اپراتورهای مستقر در مرکز ارائه کند.

کد خبر 606695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.