اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

ایلان ماسک در پاسخ به توئیتی مبنی بر بر اینکه آیا قرار است در آینده‌ای نزدیک شاهد برقراری اینترنت استارلینک در ایران باشیم یا خیر؟، اعلام کرد: شرکت استارلینک پیگیر برقراری این سرویس با استفاده از معافیت از تحریم‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

همکاری گوگل با هند برای محدودسازی نرم‌افزارهای وام‌دهی

دولت و بانک مرکزی هند از گوگل خواسته‌اند برای محدودسازی استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارهای وام‌دهی دیجیتال در این کشور، اقدامات و کنترل‌های سختگیرانه‌تری انجام دهد. به گفته چهار منبع معتبر، هرچند گوگل تحت قلمرو نظاری بانک مرکزی هند (RBI) قرار نمی‌گیرد، اما دولت این کشور و نهاد مذکور طی ماه‌های گذشته چند بار و طی جلساتی از این شرکت آمریکایی خواسته‌اند کنترل‌های سختگیرانه‌تری برای نرم‌افزارهای وام‌دهی انجام دهد تا به حذف چنین نرم افزارهایی کمک کنند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

شبکه اجتماعی توئیتر که تبدیل به جولانگاهی برای ایلان ماسک شده است، مکان خوبی برای پرسش و پاسخ از افراد سرشناس (به ویژه ایلان ماسک) است. ظاهراً یکی از کاربران توئیتر در این شبکه اجتماعی خطاب به ایلان ماسک توییتی منتشر می‌کند و از او سوال می‌پرسد که آیا قرار است در آینده‌ای نزدیک شاهد برقراری اینترنت استارلینک در ایران باشیم یا خیر!؟ ظاهراً ایلان ماسک این توئیت را به عنوان یک سوال اساسی و چالشی برای خود دیده و در پاسخ به این توئیت اعلام کرد که شرکت استارلینک پیگیر برقراری این سرویس با استفاده از معافیت از تحریم‌ها خواهد شد.

 اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

اپل احتمالاً بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های پرو اختصاص می‌دهد

یک تحلیل‌گر به نقل از منابعش در زنجیره تأمین اپل می‌گوید: به دلیل تقاضای زیاد، بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ به آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اختصاص داده می‌شود. به گفته این تحلیل‌گر به‌دلیل تقاضای قوی برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴، اپل از فاکس‌کان درخواست کرده است بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ استاندارد را به مدل‌های پرو اختصاص دهد تا بتوان نیاز بازار را جواب داد. چنین اقدامی می‌تواند روی میانگین قیمت فروش آیفون در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی تأثیر بگذارد.

پوستر فاش‌شده از شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

پوستر جدیدی از سری شیائومی ۱۳ فاش شده است که ظاهر جلو و پشت این دو گوشی را به‌نمایش می‌گذارد. طبق شایعات این محصولات احتمالاً با نمایشگر OLED و پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات عرضه خواهند شد.

سرفیس پرو ۹ گواهی FCC را دریافت کرد

سرفیس پرو ۹ مایکروسافت ماه آینده میلادی با نسخه 22H2 سیستم‌عامل ویندوز ۱۱، تراشه 5G، وای‌فای ۶ و پردازنده اینتل و ARM رونمایی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که کانفینگ‌های متنوعی از این دستگاه با پردازنده اینتل عرضه خواهند شد. احتمالاً تجهیز سرفیس پرو ۹ به پردازنده ARM، دوران محصولات سری سرفیس پرو ایکس را به پایان می‌رساند.

اطلاعات موجود در دیتابیس کمیسیون فدرال ارتباطات اعلام می‌کند که سرفیس ۹ پرو مایکروسافت قطعاً در دسته گوشی‌های هوشمند جای نمی‌گیرد. انتظار می‌رود این محصول در مقایسه با نسل قبل عمر باتری قوی‌تری داشته باشد و قدرت پردازشی بیشتری ارائه دهد.

پیش‌بینی می‌شود سرفیس پرو جدید از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره‌مند باشد. گفته می‌شود مایکروسافت بر کانفینگ دیگری از سرفیس پرو ۹ با ۳۲ گیگابایت حافظه رم کار می‌کند. مایکروسافت احتمالاً ماه آینده میلادی رویدادی برای رونمایی جدیدترین محصولات خانواده سرفیس برگزار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود سرفیس پرو جدید از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره‌مند باشد. گفته می‌شود مایکروسافت بر کانفینگ دیگری از سرفیس پرو ۹ با ۳۲ گیگابایت حافظه رم کار می‌کند. مایکروسافت احتمالاً ماه آینده میلادی رویدادی برای رونمایی جدیدترین محصولات خانواده سرفیس برگزار خواهد کرد.

یوتیوب نمایش تبلیغات میان ویدئوها را افزایش داده است

نمایش یک یا دو آگهی قبل از پخش هر ویدئو در یوتیوب عادی است، تبلیغات کوتاه در این پلتفرم تا آخر پخش می‌شود، درحالی‌که کاربران می‌توانند آگهی‌های طولانی‌تر را پس از چند ثانیه متوقف کند، البته این امکان در صورتی فعال خواهد بود که آپلودکننده ویدئو آن را فعال کرده باشد. در بعضی موارد، کاربران اعلام کرده‌اند طی وقفه میان ویدئوها، به جای دو آگهی، پنج مورد برای آن‌ها پخش شده است تعدادی از کاربران نیز گزارش کرده‌اند که هنگام تماشای یک ویدئو حداکثر تا ۱۰ تبلیغ برای آن‌ها به نمایش درآمده است.

گروهی دیگر از کاربران اعلام کرده‌اند که هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب با تبلیغات بیشتری مواجه شده‌اند. گزارش‌هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ویدئوهای این پلتفرم هر چند دقیقه یک بار با وقفه‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این، امکان گذر کردن از این آگهی‌ها در اکثر مواقع وجود ندارد و کاربران باید به اجبار آن‌ها را تا انتها تماشا کنند. تبلیغات عادی یوتیوب که امکان رد کردن آن‌ها وجود نداشت، معمولاً فقط تا پنج ثانیه پخش می‌شدند. بدین ترتیب، یک وقفه تبلیغاتی با ۱۰ آگهی پنج ثانیه‌ای معادل ۵۰ ثانیه خواهد بود که این میزان از حجم آگهی در مقایسه با آنچه هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب به آن عادت کرده بودیم، بسیار زیاد است.

کد خبر 606688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.