احداث تونل مشترک تأسیسات شهری توسط شهرداری تهران در منطقه ۲۲ پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث تونل مشترک تأسیسات شهری توسط شهرداری تهران برای منطقه ۲۲ به عنوان منطقه در حال توسعه شهری امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس سلیمانی امروز سه‌شنبه_ بیست و نهم شهریورماه_ در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری، اظهار کرد: از دست رفتن جان مهمان شهرمان را صمیمانه به خانواده امینی تسلیت می‌گویم و منتظر گزارش نهایی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه هستیم.

وی در خصوص لزوم احداث تونل مشترک تأسیسات شهری توسط شهرداری تهران برای منطقه ۲۲ به عنوان منطقه در حال توسعه شهری، ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ربع قرن از تصویب قانون احداث تونل مشترک شهری و تصویب آئین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۸۴ و اصلاح آئین‌نامه اجرایی در سال ۱۳۸۵ گذشته است و با عنایت به ماده ۹ اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی قانون یاد شده در خصوص واگذاری امور فنی در این مورد از دفاتر فنی استانداری‌ها به شهرداری‌ها توسط شورای عالی اداری، ضرورت دارد که شهرداری تهران جهت احداث تونل مشترک تأسیسات شهری در منطقه ۲۲ به عنوان منطقه در حال توسعه شهری در دستور پیگیری و اجرا قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته‌ای که باید در این زمینه در نظر گرفته شود، این است که طبق قانون (قانون احداث تونل مشترک) هزینه آن از طریق وزارت کشور تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیرو حضور شهردار در صحن شورای اسلامی شهر و ارائه گزارش بر اساس گزارش‌های وی که نصب تابلوی روزشمار برای آغاز و اتمام پروژه‌ها به طور عمومی، اقتصادی نبوده و با توجه به تعداد پروژه‌ها به لحاظ مالی مقدور نیست، لذا پیشنهاد می‌شود ۲۲ گذر یا میدان اصلی و دارای قدمت در مناطق بیست و دوگانه شهرداری به پیشنهاد شهرداران مناطق به عنوان محل نصب تابلوی پروژه‌های در جریانی که در هر منطقه مشخص شده است، ۲۲ تابلو با ظرفیت معرفی ۱۰ پروژه برتر هر منطقه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سلیمانی افزود: این مهم دو نکته مثبت در بر دارد که سرانجام هر پرونده و برنامه پیشرفت آن می‌تواند مورد مطالعه شهروندان و رسانه‌ها قرار گیرد، این اقدام می‌تواند سبب ایجاد رقابت در اجرای پروژه‌ها و سرعت انجام آنها در مناطق می‌ شود.

کد خبر 606678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.