سهم اندک استان اصفهان در رتبه‌های تک‌رقمی کنکور/آغاز نهضت هنرستان‌سازی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۹ نفر از رتبه‌های تک‌رقمی در مدارس غیردولتی و ۳۱ نفر در مدارس دولتی تحصیل کردند و ۷۲ درصد قبولی آن‌ها از مدارس دولتی شامل سمپاد و شاهد بود، اما قبول داریم که سهم استان اصفهان در رتبه‌های تک‌رقمی کم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمدرضا بنی‌لوحی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست برگزار شده به مناسبت آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: شعار پروژه مهر امسال «نسیم مهر رضوی» است و چند کارگروه برای ستاد مهرماه ایجاد شده که یکی از آن‌ها کارگروه تأیید صلاحیت همکاران معلم است. موارد ایمنی و بهداشت سلامت در کارگروه سلامت و بهداشت مطرح می‌شود؛ همچنین کارگروه سواد رسانه‌ای نیز ایجاد شد که مدیریت آن با معاونت آموزش ابتدایی بود و روش‌های آموزشی در آن مطرح می‌شد.

وی افزود: کارگروه پرورشی نیز موارد دانش‌آموزان را حل و فصل می‌کرد که ماحصل این کارگروه‌ها در پروژه مهر، بازگشایی مدارس است. بازگشایی پیش‌دبستانی‌ها فردا انجام می‌شود، روز پنجشنبه آئین شکوفه‌ها مخصوص کلاس اول ابتدایی و سرانجام دوم مهرماه آئین بازگشایی همه مدارس برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایمنا، درخصوص درصد قبولی دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنکور، تصریح کرد: با اعلام نتایج کنکور سال جاری، مطرح شد که مدارس غیردولتی قبولی بیشتری داشتند. به‌طورکلی ۴۰ نفر در کل کشور رتبه تک‌رقمی داشتند و با بررسی‌های صورت گرفته، ۹ نفر از آن‌ها در مدارس غیردولتی و ۳۱ نفر در مدارس دولتی تحصیل کردند و ۷۲ درصد قبولی آن‌ها از مدارس دولتی شامل سمپاد یا شاهد بودند اما قبول داریم که سهم استان اصفهان در رتبه‌های تک‌رقمی کم بود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد دانش‌آموزان در استان اصفهان، دانش‌آموزان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند که با این تعداد دانش‌آموز پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم. نهضت هنرستان‌سازی در استان اصفهان آغاز شده و تا سال ۱۴۰۴ به ۵۰ درصد سهم هنرستان‌ها و کارودانش‌ها در استان خواهیم رسید.

کد خبر 606659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.