جمع‌آوری زباله در براشوف، کاملا هوشمند می‌شود

شهرداری براشوف رومانی حدود شش میلیون یورو برای خرید دستگاه‌های جدید موسوم به جزایر زیست‌محیطی اختصاص داده است که با نصب آن‌ها میزان زباله‌هایی که به محل‌های دفن زباله ختم می‌شود، کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری براشوف رومانی اعلام کرد که قصد دارد ۲۷۵ دستگاه زیست‌محیطی هوشمند را برای دیجیتالی کردن جمع‌آوری زباله خریداری کند. این شهر در حال حاضر ۷۴ دستگاه موسوم به «جزایر زیست‌محیطی» دارد و می‌خواهد سایر نقاط جمع‌آوری زباله شهر را از طریق طرح رومانی برای بازیابی و انعطاف‌پذیری ملی به سیستم‌های جدید مجهز کند.

بر اساس بیانیه شهرداری، خرید دستگاه‌های جدید حدود شش میلیون یورو یا ۳۰ میلیون لئوی رومانی هزینه خواهد داشت. با نصب جزیره‌های زیست‌محیطی جدید، فرآیندهای جمع‌آوری زباله کارآمدتر می‌شود و به این ترتیب میزان زباله‌هایی که به طور مفید بازیافت می‌شود، افزایش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های مهم جزیره‌های زیست‌محیطی این است که مردم برای ریختن زباله‌های خود باید کارت دسترسی در اختیار داشته باشند؛ سیستم با این ویژگی، اطلاعات شخص، نوع زباله‌های ریخته‌شده و میزان آن‌ها را ثبت می‌کند.

دستگاه‌های زیست‌محیطی در براشوف ساختارهای بزرگ سطل‌های زباله مجزا را شامل می‌شود که پلاستیک، فلز، کاغذ، زباله‌های ارگانیک و پسماند را در محفظه‌های مجزا قرار می‌دهد.

جمع‌آوری زباله در براشوف، کاملا هوشمند می‌شود

نوآوری واقعی از نظر کارایی، دیجیتالی بودن این دستگاه‌ها است که علاوه بر محافظت از سطل در برابر وندالیسم (تخریب‌گرایی)، دارای یک ارتباط آنلاین نیز هست که می‌تواند مقامات مربوطه برای جمع‌آوری به‌موقع زباله باخبر کند و اطلاعاتی را در مورد حجم زباله و انواع آن گزارش دهد.

ساده‌سازی فرآیند بازیافت به کاهش میزان زباله‌هایی که در محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند، کمک می‌کند. این جزایر زیست‌محیطی، صرف‌نظر از اینکه در زیر زمین یا بالای زمین نصب شده باشند، دارای چهار دهانه هستند: آبی برای کاغذ و مقوا، زرد برای فلز و پلاستیک، سبز برای شیشه و سیاه برای زباله‌های عمومی.

آلن کولیبان، شهردار براشوف، در بیانیه مطبوعاتی شهر توضیح داد که این شهر یکی از اولین شهرداری‌های رومانیایی است که از طریق طرح بهبود و تاب‌آوری درخواست کمک مالی کرده است؛ چراکه مقامات محلی آماده انجام جهش‌های بزرگ و بلندپروازانه در زمینه پایداری هستند.

جمع‌آوری زباله در براشوف، کاملا هوشمند می‌شود

کد خبر 606591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.