متروی تهران ۱۰۰۰ واگن نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مترو نیازمند یک هزار واگن است که باید بتوانیم این یک هزار واگن را اضافه کنیم تا بتوانیم در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز سه‌شنبه _بیست‌ونهم شهریورماه_ پیش از شروع نودودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیش‌بینی شده بود تعدادی اتوبوس تا پایان شهریورماه به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه یا اتوبوس‌ها تعمیر شود؛ این تعمیرات انجام شده و تعدادی اتوبوس جدید نیز قرار است تا پایان شهریورماه به شهرداری تزریق شود که وزارت کشور تعدادی را برای شهرها مشخص کرده است و تحویل خواهد داد.

وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌ها به خوبی در جریان است و شاهد اضافه شدن چند هزار اتوبوس هستیم، ادامه داد: برای این موضوع برنامه‌ریزی شده است و با شرکت‌های داخلی نیز باید قرارداد منعقد شود که تا پایان سال تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سعی بر این است که از اتوبوس‌های شرکت‌های داخلی استفاده شود و بخش خصوصی نیز تعدادی اتوبوس دست دوم خریداری کرده است که وارد ناوگان خواهد کرد، اما هنوز نیاز این حوزه رفع نشده است و به دو هزار اتوبوسی که تحویل گرفتیم چندان اضافه نشده است.

وی با بیان اینکه شش هزار دستگاه اتوبوس در پایان شورای چهارم تحویل دادیم که باید امروز بر اساس طرح جامع ترافیک شهر تهران و محاسبات حداقل به ۹ هزار اتوبوس دست می‌یافتیم، تصریح کرد: نیاز و پیش‌بینی تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از ۹ هزار دستگاه اتوبوس است که در حال حاضر با این ایده‌آل فاصله داریم و باید کمبودها را جبران کنیم.

چمران اضافه کرد: لازم است از طریق خرید اتوبوس برقی و دیگر اقدامات در حال انجام، دو هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال به تعداد اتوبوس‌ها اضافه شود.

وی با بیان اینکه نیاز ما بر اساس ترافیک ۹ هزار دستگاه اتوبوس است و عملیاتی شدن این موضوع زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان ذی‌ربط باید کمک کنند، وزارت کشور و شرکت‌های خصوصی نیز وارد عمل شده‌اند و امیدواریم بتوانند این تعداد دستگاه اتوبوس را وارد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از ایستگاه‌های جدید مترو نیز برای اورهال آماده است، قطعاتی خریداری شده است و سایر موارد مورد نیاز نیز خریداری خواهد شد تا قطارها نیز اورهال شود، بیش از ۵۰۰ دستگاه واگن باید خریداری شود که سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. مترو نیز نیازمند یک هزار واگن است که باید این یک هزار واگن را اضافه کنیم تا بتوانیم در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم.

کد خبر 606585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.