فرهنگ عمومی مجموعه نظام یافته‌ای از ارزش‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از ارزش‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز_ سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه _ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان، با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان، اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است که متعلق به یک جامعه بزرگ بوده و مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق‌، اعتیاد، خودکشی، قهرمان‌پرستی کورکورانه و تجمل‌گرایی از جمله مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم است که لازم است دستگاه‌های مسئول جهت برون رفت از این معضلات برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکر تشکیل دهند، لذا در صورت نیاز هر دستگاهی از مجموعه شوراها، حامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، خاطر نشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار، گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار مشکلات اجتماعی بسیاری در جامعه ایجاد کرده است، لذا باید سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار تبیین شود.

چهلگردی گفت: هدف از برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان احصای مطالبات فرهنگی مردم استان جهت اعلام به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان با توجه به مصوبه شماره یک چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان مورخ ۲۶/‏۰۵/‏۱۴۰۱‬ و همچنین بررسی طرح الحاق یک ماده به فصل چهارم قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۱۳۶۱ بود و پس از بررسی، اعضای جلسه تصمیم گرفتند طرح مذکور جهت بررسی، اعلام نظر و تهیه طرح توجیهی به کارشناسان مربوطه و مشاوران شورای اسلامی استان تحویل شود.

کد خبر 606568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.