عمر بعضی از پروژه‌های چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ سال است

نایب رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: عمر برخی پروژه‌های حساس استان چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ سال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه _ در جلسه کمیسیون توسعه عمران، خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان، ضمن قدردانی از دولت سیزدهم و تلاش در خصوص محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: مسئولان امر باید با اهتمام و پیگیری جدی، پروژه‌های کلیدی استان که نقش راهبردی و پیشران دارد و منجر به ایجاد درآمد و اشتغال می‌شود را در راستای رفاه بیشتر مردم استان در مهلت زمانی مشخصی به بهره‌برداری برسانند.

وی با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از موانع و گره‌ها با دستور ایشان گشوده شد، افزود: نگاه و رویکرد دولت سیزدهم توجه به استان‌هایی است که بنا به دلایلی از سهم کمتری از منابع کشور برخوردار هستند به این منظور که توسعه عدالت در تمام زمینه‌ها در کل کشور به صورت متوازن محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: انجام مناقصات در وقت تعیین شده پس از مبادله موافقت‌نامه و تخصیص اعتبار صورت گرفته، استفاده از شرکت‌ها و پیمانکاران محلی مورد تائید و دارای رتبه بندی و تشخیص صلاحیت شده و همچنین استفاده از شرکت‌های مهندسی مشاوره بومی به منظور نظارت بهتر و مداوم بر مراحل اجرای پروژه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمات پیمانکاران بخش خصوصی و بالا بردن ضریب بازدهی پروژه‌های عمرانی در استان‌ها پیشنهاد می‌شود در پایان هرسال از بین مسئولان، ناظران و پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی استان، منطقه و کشور طبق شاخص‌هایی مدیر اجرایی، ناظر و پیمانکار نمونه انتخاب و مورد تقدیر و تشکر مقامات مسئول قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه عمر بعضی پروژه‌های حساس استان چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ سال است، تصریح کرد: بعضی از پروژه‌ها با وجود دریافت تاییدیه از وزارتخانه و ریاست جمهوری و اختصاص اعتبار مربوطه، کلنگ‌زنی شده است و آغاز به‌کار کرده است، اما در بعضی از پروژه‌ها با وجود آغاز خوب، روند کاری کند یا متوقف شده است، لذا می‌طلبد کل دستگاه‌های اجرایی استان جهت برون رفت چهارمحال و بختیاری از چالش‌ها و بن بست‌ها همت کنند تا توسعه و پیشرفت همه‌جانبه حاصل شود.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جلسه کمیسیون توسعه عمران، خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان، هم اندیشی و بررسی مشکلات پروژه‌های اولویت دار عمرانی نیمه تمام در استان (به استناد بند چهار و پنج ماده ۱۲ دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر، شهرستان، استان و عالی استان‌ها مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۸۵ شورای عالی استان‌ها) است.

کد خبر 606562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.