«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار شد

کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمنا، صفحه خبری سلام سینما نوشت:

فیلم «جنگ جهانی سوم» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳

کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۳ بعد از بررسی ۵۷ فیلم در مرحله اول ۱۷ فیلم را برای بازبینی انتخاب کردند. این کمیته پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی واجد شرایط انتخاب دانستند.

«موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی فر، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی پنج فیلمی بودند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۳ قرار گرفتند و در نهایت از بین آنها «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

متن بیانیه کمیته انتخاب نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۳ به شرح ذیل است:

«به نام خدا

ضمن عرض سلام و احترام به اعضای خانواده سینمای ایران به عنوان اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۳ گزارشی از فعالیت این کمیته را به عرض می‌رسانیم:

کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی ۵۷ فیلم حائز شرایط در مرحله اول، ۱۷ فیلم را جهت بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی به شرح ذیل برگزید:

موقعیت مهدی، پسر دلفینی، بدون قرار قبلی، تفریق و جنگ جهانی سوم.

اعضای کمیته انتخاب ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راه یافته، به اتفاق آرا فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای آکادمی اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

با آرزوی موفقیت‌های روز افزون هنرمندان کشور عزیزمان ایران.

مریلا زارعی، محمد داوودی، رسول صدرعاملی، مهدی سجاده چی، سیدمحمد حسینی، حامد شکیبانیا، محمدحسین حقیقی و پرویز شیخ طادی»

«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار شد

کد خبر 606479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.