نمایشگر گوشی‌های سری جدید آیفون چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک افشاگر خوش‌سابقه اعلام کرده است که همه گوشی‌های سری آیفون ۱۵ به حفره کپسولی نمایشگر مجهز خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از تفاوت‌های بصری مهم آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ پرو، حفره‌ای کپسولی است که اپل آن را جزیره پویا یا Dynamic Island خطاب می‌کند. این حفره کپسولی با انیمیشن‌های iOS سازگار است و تجربه کاربری جذابی را ارائه می‌دهد. درحالی‌که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به «داینامیک آیلند» مجهز هستند، دو گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس همانند دیگر آیفون‌های سال‌های اخیر بریدگی دارند. تجهیز آیفون‌های پرو به «داینامیک آیلند» به این معنا است که شرکت اپل تصمیم گرفته است به تدریج با بریدگی نمایشگر آیفون خداحافظی کند.

یک افشاگر باسابقه اعلام کرده است که هر چهار گوشی سری آیفون ۱۵ به نمایشگری با «داینمیک آیلند» مجهز می‌‎شوند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس برخلاف آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به صفحه‌نمایش LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز نخواهند بود. دلیل این اتفاق، مشکلات زنجیره تأمین است. شرکت‌های تأمین‌کننده نمی‌توانند تعداد کافی از پنل‌های ۱۲۰ هرتز LTPO برای همه گوشی‌های سری آیفون ۱۵ تولید کند. بدین ترتیب، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از فناوری ProMotion و قابلیت نرم‌افزاری نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نخواهد کرد.

با توجه به شایعات ارائه شده، شرکت اپل به‌دنبال رونمایی از نسل جدید آیفون SE با طراحی مشابه آیفون XR است. این یعنی اپل فعلاً قصد ندارد کاملاً با آیفون‌های مجهز به ناچ خداحافظی کند. شرکت اپل در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ برای اولین بار از لنزی با مکانیزم پریسکوپی استفاده می‌کند. گفته می‌شود شرکت اپل قصد دارد از سال آینده پسوند " پرو مکس" را از خانواده آیفون حذف کند و آن را "اولترا" جایگزین کند. در نتیجه قوی‌ترین پرچم‌دار سال آینده اپل، آیفون ۱۵ اولترا خواهد بود. احتمالاً در سال آینده تفاوت بین آیفون‌های استاندارد با آیفون‌های پرو بیشتر می‌شود.

کد خبر 606472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.