ثبت ۷ فوتی و ۳ مصدوم از استان اصفهان در مراسم اربعین سال جاری

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از ثبت هفت فوتی و سه مصدوم از استان اصفهان در اربعین سال جاری، خبر داد.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همه کمیته‌ها و ارگان‌های مربوطه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین سال جاری، مشارکت کردند و همکاری خوبی داشتند. سازمان‌هایی نظیر سازمان حمل‌ونقل، پایانه‌های کشور، راهداری، نیروهای انتظامی و پلیس گذرنامه کشور در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹۴ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سماح پیش‌ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد حداقل ۵۰ هزار زائر به این سفر اعزام شدند، افزود: با توجه به جمعیت مشرف شده به پیاده‌روی اربعین سال جاری، میان عرضه و تقاضا مطابقت وجود نداشت و تعدادی از زوار با کمبود وسیله نقلیه روبه‌رو بودند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه برخی سودجویان از فقدان مطابقت میان عرضه و تقاضای حمل‌ونقل استفاده کردند و بلیت‌هایی را خارج از قیمت مصوب به فروش رساندند، تصریح کرد: امید است تمهیداتی برای سال‌های آینده اندیشیده و کمبود وسیله نقلیه رفع شود.

نبود زیرساخت‌های لازم برای تهیه وسایل نقلیه به منظور انتقال زوار به عراق

وی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های لازم برای تهیه وسایل نقلیه به منظور انتقال زوار از مرز ایران به مراکز زیارتی به خصوص کربلا و نجف، وجود نداشت و مراسم اربعین سال جاری را با چالش‌هایی مواجه کرد.

صادقی با اشاره به فوتی‌های اربعین سال جاری، گفت: حدود ۱۰۰ فوتی از کل کشور در اربعین سال جاری گزارش شده است که از این تعداد تا این لحظه هفت نفر اصفهانی هستند. شش نفر فوت شده از اصفهان دارای بیمه و یکی از آنها فاقد بیمه بوده است.

وی با بیان اینکه سه مصدوم از استان اصفهان به ثبت رسیده است که نیازمند بستری بوده و به ایران منتقل شدند، اضافه کرد: از هفت فوتی ثبت شده اصفهانی در اربعین سال جاری، یک نفر به علت کهولت سن، دو نفر به علت تصادف و چهار عضو از یک خانواده در حادثه انفجار ون جان خود را از دست دادند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها تا دو روز پس از اربعین ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود زوار به گونه‌ای به کشور بازگردند که با ازدحام همراه نباشد و وسیله نقلیه برای انتقال آنها به مقاصد فراهم باشد.

کد خبر 606425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.