آغاز سم‌پاشی درختان شهری گرگان با سموم ارگانیک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان از آغاز سم‌پاشی دوره‌ای هفت هزار و ۸۸۶ اصله درخت و درختچه‌های زینتی در ۴۲ محله با سموم ایمن خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، مهستی قدس‌ولی در خصوص کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان، اظهار کرد: کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان کار تخصصی و حساسی است که کارشناسان دغدغه‌مند سازمان با توجه به نوع گونه‌های گیاهی، نوع آفت، شرایط آب‌وهوایی و با در نظر گرفتن موضوعاتی از قبیل حفظ سلامت و جان شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی سعی در انتخاب سموم ایمن، کم‌خطر، ارگانیک و بدون بو دارند.

وی افزود: بعضی از سموم موجود، عصاره و استخراج‌شده از گیاهانی همانند سیر و فلفل قرمز هستند که خاصیت دفع آفات دارند و استفاده از آن‌ها در محیط شهری هیچ‌گونه ضرر و آسیبی به موجودات زنده دیگر ازجمله انسان نمی‌رساند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: عملیات سم‌پاشی از نیمه‌شب تا ساعات ابتدایی صبح به دلیل تردد کمتر شهروندان در سطح معابر انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی با نصب بنر در سطح محلات و توزیع بروشور در محدوده مورد نظر انجام می‌شود.

کد خبر 606410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.