ایجاد مسکن‌های اجتماعی توسط شورای شهر گلاسکو

شورای شهر گلاسکو اعلام کرد که با خرید اجباری خانه‌های بلااستفاده در سطح شهر آن‌ها را به جای مکانی برای تجمع رفتارهای ضداجتماعی به مسکن اجتماعی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر گلاسکو در حال برنامه‌ریزی برای خرید اجباری (CPO) املاک بلااستفاده جنوب شهر است که آخرین موارد از مجموعه CPOهایی هستند که برای تبدیل خانه‌های نامناسب به مسکن اجتماعی دنبال شده است. چهار خانه خالی در این منطقه در کنار یک خانه پنج طبقه آپارتمانی در «پنیله» که محل تجمع رفتارهای ضد اجتماعی شده بود، برای تبدیل شدن به مسکن اجتماعی، در لیست خرید اجباری شورای شهر گلاسکو قرار دارد.

شورای شهر همچنین آپارتمان‌هایی را در خیابان‌های «ملویل»، «آلیسون» و «وست مورلند» مورد هدف قرار داده است تا پس از خریداری در اختیار انجمن‌های مسکن شهر قرار گیرد و اطمینان داده است که هر یک از واحدهای خریداری شده یا در دست خرید، از محلی آسیب‌رسان و آزاردهنده برای همسایگان و جامعه به خانه‌ای امن و مطمئن برای یک خانواده در گلاسکو تبدیل خواهد شد.

مقامات شورا گزارش داده‌اند که بعضی از این خانه‌ها از سال ۲۰۰۶ خالی و رهاشده بدون مالک بوده است که این امر به وارد آوردن آسیب به منطقه و جلب رفتارهای ضداجتماعی منجر شده است. از سوی دیگر تماس با مالکان این بناها برای انجام تعمیرات به‌رغم تعهد زبانی و حتی کتبی بدون پاسخ مانده یا به هر دلیلی ناموفق بوده است. برخی مالکان نیز در تلاش برای بازسازی خانه خود شکست خوردند و باعث شدند شرایط خانه از قبل بدتر شود. به‌همین‌دلیل «انجمن مسکن گووانهیل» پیشنهاد خرید این املاک را ارائه داد که در وضعیت نامناسبی هم به‌سرمی‌برند، بااین‌حال مالکان از فروش امتناع کردند.

شورای شهر گلاسکو اطمینان داد که در صورت تداوم CPO، انجمن مسکن شهر پیش از واگذاری خانه به مستأجران جدید، تعمیرات لازم را انجام خواهد داد.

شورا همچنین خاطرنشان کرد که بودجه لازم برای خرید این املاک از محل برنامه تأمین مسکن مقرون‌به‌صرفه صندوق دولتی اسکاتلند حاصل می‌شود که شرط پرداخت آن تأیید شدن املاک برای خریدهای اجباری توسط وزرای اسکاتلند است.

یکی از اعضای شورای شهر گلاسکو گفت: «شورا در دوره گذشته استفاده از قدرت‌های CPO را به‌شدت افزایش داده است تا خانه‌های خالی یا نامناسب شهر را در قالب مسکن اجتماعی به شهر بازگرداند.» وی اطمینان داد که این روند در دوره فعلی نیز دنبال خواهد شد.

پیاده‌سازی CPO یک فرآیند طولانی و پیچیده است، اما تیم اختصاصی متخصصان شورای شهر گلاسکو به‌طور مداوم در حال شناسایی خانه‌ها و آپارتمان‌های بلااستفاده شهر هستند و حتی برای بهسازی وضعیت آن‌ها در راستای تبدیل شدن به محلی برای زندگی بسیاری از اقدامات مربوطه را مستقل از شرکای انجمن مسکن انجام می‌دهند.

شورای شهر اعلام کرد که فرصت برای فروش داوطلبانه در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و آن‌ها حق دارند به‌دلیل از دست دادن ملک خود به‌دنبال جبران خسارت باشند.

کد خبر 606386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.