پیکربندی مجدد پارک مرکزی ناکسویل توسط شورای شهر

شورای شهر ناکسویل یکی از شهرهای ایالت تنسی آمریکا، برنامه بازسازی پارک مرکزی شهر را دوباره پیکربندی می‌کند تا از قطع درختان بالغ آن برای نصب مجسمه هنری پیشگیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش نگرانی‌های شهروندان از تأثیرات نصب مجسمه عظیم هنری در پارک موسیقی مرکز شهر بر درختان بالغ آن، شهردار ناکسویل از بازبینی برنامه و ارائه طرحی نو برای نجات همه درختان به جز یکی، در کنار بهره‌مندی از هنر در این پارک خبر داد و اعلام کرد طرح جدید شامل اضافه شدن ۱۴ درخت جدید در منطقه و حذف تعدادی از فضاهای مشخص‌شده در طرح قبلی برای پیاده‌روی خواهد بود تا فضای بیشتری برای درختان باز شود. طرح اولیه بر آن بود که پنج درخت بالغ را به‌منظور ایجاد فضای کافی برای نصب اثر هنری قطع کند.

شهردار ناکسویل همچنین اعلام کرد چهار پارکینگ اتومبیل در محوطه مجاور پارک حذف و با فضای سبز گسترده‌تر و بلوک‌هایی برای شش درخت از ۱۴ درخت جدید جایگزین خواهد شد. وی از طرح جدید به‌عنوان یک اثر هنری تماشایی نام برد که در کنار حفظ درختان موجود، پارک موسیقی مرکز شهر را به مکانی سبزتر، تمیزتر و زیباتر تبدیل می‌کند.

اعضای شورای شهر ناکسویل پیش از اعلام برنامه‌های به‌روز شده شورا توسط شهردار، با مد نظر قرار دادن برنامه پیکربندی مجدد پارک، قطعنامه‌ای ارائه کردند که بر اساس آن نصب مجسمه به مدت شش ماه به تعویق خواهد افتاد تا بهترین راه برای حفظ درختان بلوط و بید در این پارک کوچک پیدا شود.

قطعنامه ارائه‌شده شامل تعهدات شورای شهر برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی، کاهش پوشش تاج درختان در مرکز شهر و اثرات منفی جزایر گرمایی شهر نیز می‌شود و در متن آن آمده است که درختان بالغ موجود در پارک موسیقی مرکز شهر ناکسویل بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند و مزایای زیست‌محیطی و اجتماعی آن‌ها را نمی‌توان با کاشت نهال طی ۳۵ تا ۴۰ سال آینده جبران کرد. پس از آن پیشنهاد شده است که اجرای پروژه شش ماه متوقف شود تا طرح حفاظت از درختان بالغ در پارک موسیقی مرکز شهر تا حد امکان به‌صورت معقولانه و با کمک کمیته هنرهای عمومی، بخش مهندسی، بخش پارک‌ها و بخش تفریحی شورای شهر همچنین سهامداران جامعه پیاده‌سازی شود.

فعالان محیط‌زیست ناکسویل با ارائه استشهادی شامل ۱۱۰۰ امضا در حمایت از حفظ درختان، این قطعنامه را مورد حمایت قرار دادند.

شورای شهر ضمن اعلام این قطعنامه به طراحان و کمیته هنرهای عمومی که روی طراحی مجدد پارک کار می‌کردند، اطمینان داد که به هیچ‌وجه قصد بی‌احترامی یا بی‌اعتنایی نسبت به کار آن‌ها را نداشته است و این اعلام زودتر از موعد تنها به این دلیل انجام گرفته که به صدای معترضان احترام گذاشته شود زیرا به نظر می‌رسید هنوز روند عمومی کار روی طرح جدید کامل نشده است و این امر کمی زمان‌بر باشد.

شورای شهر ناکسویل سال‌ها پیش طرح ایجاد مجسمه‌ای معروف به «اسکله ۸۶۵» را برای پارک به تصویب رسانده و آن را سفارش داده بود که طرح آن در سال جاری قرار است پیاده‌سازی شود. شورا هزینه کل پروژه را ۱.۲۵ میلیون دلار تخمین زده است که ۵۰۰ هزار دلار از آن به سایت مجسمه تعلق می‌گیرد.

شهردار ناکسویل خاطرنشان کرد که اصلاحات انجام گرفته در طرح به هیچ بودجه اضافی برای اجرا نیاز ندارد. وی اعلام کرد که طرح پیکربندی مجدد پارک موسیقی مرکز شهر، پس از تکمیل بزرگترین و گران‌ترین اثر هنر عمومی معاصر شهری را برای ناکسویل به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 606376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.