اجرای آزمایشی طرح «پاکبانان دوچرخه‌سوار» در مشهد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، از تجهیز پاکبانان رفت‌وروب و تنظیف شهری به دوچرخه برقی همراه با گاری زباله‌گیری خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی آغاز شده است تا پس از بررسی‌های کارشناسی، به تدریج تعداد بیشتری از محورهای شهری به این دوچرخه‌ها مجهز شود.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پاکبانان رفت‌وروب و تنظیف شهری در مناطق مختلف مشهد، روزانه به همراه تجهیزات خود همچون گاری زباله‌گیری ۲۲۰ لیتری و جارو، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا نظافت را برای زائران و مجاوران حرم رضوی به ارمغان آورند؛ اما این حجم از جابه‌جایی علاوه بر ایجاد خستگی مضاعف برای آن‌ها، سرعت نظافت را نیز به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا و براساس هماهنگی‌های انجام شده، برای نخستین بار در کشور با تجهیز دوچرخه‌های برقی به گاری زباله‌گیر و تجهیزات پاکبانان، طرح «پاکبانان دوچرخه‌سوار مشهدی» به صورت آزمایشی آغاز شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در فاز نخست، طرح «پاکبانان دوچرخه‌سوار مشهدی» هفت محور اصلی شهر، به‌ویژه محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا پس از بررسی‌های کارشناسی، به تدریج تعداد بیشتری از محورهای شهری به این دوچرخه‌ها مجهز شود.

کد خبر 606364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.