نوسازی ۵ هزار دستگاه ون فرسوده با تسهیلات دولتی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده با اعطای تسهیلات دولتی از طریق تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: ون‌های فعال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری به سن فرسودگی رسیده‌اند و بیش از ۱۳ سال از سن آن‌ها می‌گذرد که در این سال‌ها نوسازی از سوی شهرداری‌ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در ماه‌های اخیر پیگیری‌های لازم را در خصوص اجرای برنامه نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده با اعطای تسهیلات دولتی توسط تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار داد، افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده، برنامه نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده عملیاتی شد و دوشنبه هفته گذشته برابر با چهاردهم شهریورماه در آئین «مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و ماشین آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» در مصلی تهران با حضور وزیر کشور از ون‌های جدید رونمایی شد که به مرور تحویل آن‌ها می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پیگیری برای تولید یک‌هزار دستگاه ون دیگر توسط تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: این قرارداد ظرف دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین مالی ون‌ها به صورت آورده متقاضی و کمک مالی دولت شامل بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت است، همچنین در قبال نوسازی هر ون، باید یک ون فرسوده اسقاط شود که این امر در کاهش آلودگی شهرها و رضایت شهروندان، تأثیر خواهد داشت.

نصرتی اضافه کرد: ون‌های جدید تحت نظارت شهرداری‌ها و با اولویت کلان‌شهرها در خطوط عمومی شهری و حومه پرمسافر فعالیت می‌کند و عملکرد آنها از طریق نصب سامانه‌های هوشمند موقعیت‌یاب و پرداخت الکترونیک به طور مستمر پایش می‌شود.

کد خبر 606351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.