رینگ دوچرخه‌سواری در اراک ایجاد می‌شود

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک از ایجاد یک رینگ دوچرخه‌سواری در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری در اراک آغاز شده است.

حجت‌اله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکنون رنگ‌آمیزی و اجرای مسیر بلوار شهدای دولت به طول ۲۲۰۰ متر انجام شده و ایمن‌سازی آن نیز در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر اراک احداث شده است که تا پایان سال ۱۲ کیلومتر نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهر اراک از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه استقبال قابل قبولی شده است، ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری به عنوان یک مطالبه مردمی در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفت.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک تصریح کرد: توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در سه بخش کارگری، تفریحی و همچنین به عنوان یک مد ترافیکی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است و بر همین اساس در طرح اولیه مشاور بازنگری انجام و مقرر شد مسیرهایی که پیش از این احداث شده است، به یکدیگر متصل شود تا رینگ دوچرخه‌سواری در این مسیرها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در صدد هستیم مسیرهای دوچرخه‌سواری را به صورت هدفمند احداث کنیم تا شهروندان به استفاده از این مسیرها برای ترددهای خود ترغیب شوند؛ بر همین اساس مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان جهان‌پناه در هپکو به سمت تقاطع آزادگان و میدان صنعت ادامه خواهد یافت و مسیر دوچرخه‌سواری خیابان دانشگاه نیز به ترتیب به سمت بلوار کشاورز، بلوار شهدای دولت، بلوار شهیدان رجایی و سپس تقاطع آزادگان و میدان صنعت ادامه پیدا خواهد کرد و از این طریق یک رینگ دوچرخه‌سواری در شهر ایجاد خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه از دره گردو به سمت کوی رضوی، مجاور ریل راه‌آهن، میدان راه‌آهن و اتصال به جهان‌پناه نیز مسیر دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همزمان با توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری، مطالعات برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و ارتقای امنیت این مسیرها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 606327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.