بارش‌های پاییزی امسال پایین‌تر از حد نرمال است/طولانی شدن دوره خشکسالی استان اصفهان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر طولانی شدن دوره خشکسالی در استان اصفهان، گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در پاییز سال جاری کمتر از میزان نرمال باشد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت بارشی استان اصفهان، اظهار کرد: بارش‌های پاییزی سال جاری با تأخیر آغاز خواهد شد و عمده بارش‌های مؤثر که طی سال‌های گذشته از نیمه آبان‌ماه شروع می‌شد در سال جاری از آذرماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در پاییز سال جاری کمتر از میزان نرمال باشد، افزود: انتظار می‌رود بارش‌های استان اصفهان از آذرماه به سمت نرمال بودن خود حرکت کند.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر طولانی شدن دوره خشکسالی در استان اصفهان، تصریح کرد: شرایط تشدید خشکسالی در سطح استان به وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حال حاضر و پیش‌بینی‌ها از شرایط استان اصفهان صرفه‌جویی در مصرف در همه حوزه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا لحاظ کردن صرفه‌جویی در مصرف آب به همه ادارات ابلاغ شده است.

بالاتر بودن یک تا یک و نیم درجه‌ای دما در پاییز

حاجی‌بابایی با بیان اینکه به طور قطع در زمستان با بهبود بارش‌ها روبه‌رو خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا طی پاییز جاری یک تا یک و نیم درجه فراتر از حد نرمال باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی است، اضافه کرد: بارش‌های مانسونی رخ داده در تابستان سال جاری فاقد تأثیرگذاری بر منابع آبی بوده و بیشتر به صورت سیلاب‌های محلی خود را نشان داده است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در تابستان سال جاری حدود یک تا یک و نیم درجه بالاتر از نرمال بوده است، اظهار کرد: دریافتی استان اصفهان از بارش‌های مردادماه سال جاری، هشت میلی‌متر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از دوازدهم آبان تا دوازدهم آذرماه بدترین شرایط بارشی و جوی بر استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضعیت شهریورماه سال جاری مشابه با مدت مشابه سال گذشته است و با بارش چشم‌گیری روبه‌رو نبوده‌ایم.

کد خبر 606325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.