کتاب «تولدی دیگر» با محوریت بلوغ نوجوانان منتشر شد

کتاب «تولدی دیگر» با محوریت تغییرات دوران بلوغ در نوجوانان توسط انتشارات مشاهیر در اصفهان منتشر شد.

مریم ملائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کتاب «تولدی دیگر» با ارائه آموزه‌هایی با محوریت راهنمایی والدین در مواجهه با پدیده بلوغ فرزندان و آگاه‌سازی نوجوانان درباره تغییراتی که در دوران بلوغ در وجود آن‌ها رخ می‌دهد، تألیف شده است.

وی تلاش برای توجه به حیطه‌های جسمی، روانی و تغذیه در دوران بلوغ را از محورهای اصلی این کتاب دانست و افزود: والدین بامطالعه این کتاب نحوه مواجهه با تغییرات طبیعی دوران بلوغ را می‌آموزند، همچنین اطلاعاتی درباره نحوه مدیریت و کنترل اختلالات در این دوران به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

نویسنده کتاب «تولدی دیگر» با بیان اینکه مجموعه تغییرات طبیعی در دوران نوجوانی که با نام بلوغ شناخته می‌شود در هر نوجوان با شدت و بازه سنی متفاوتی آغاز می‌شود، تأکید کرد: نکته مهم دررسیدن به سازگاری مناسب با بلوغ، نحوه مواجهه خود فرد، خانواده و دوستان وی با این پدیده است.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «تولدی دیگر» درباره حمایت والدین از نوجوانان به تفکیک دختر و پسر در دوران بلوغ توضیح داده‌شده و به نحوه مراقبت والدین از خودشان نیز پرداخته‌شده است، چراکه بسیار اهمیت دارد که والدین در این دوران از خودشان مراقبت کنند تا بتوانند ارتباط خوبی با فرزندان نوجوان خود برقرار کنند.

به گزارش ایمنا، کتاب «تولدی دیگر» به قلم مریم ملائی، کارشناس‌ارشد مامایی و «مهدی محمدیان» کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی تألیف و از سوی انتشارات مشاهیر فردا در اصفهان منتشرشده است.

کد خبر 606324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.