برگزاری کارگاه آموزشی برای آتش‌نشانان سمنانی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارکنان عملیاتی سازمان خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارگاه آموزشی فوریت‌های پزشکی، امدادی و کمک‌های اولیه با هدف ارتقای دانش علمی و مهارت‌های عملی برای کارکنان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حوادث، سوانح و امدادرسانی بخش قابل توجهی از مأموریت‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی را در بر می‌گیرد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آتش‌نشانان باید همواره برای مواجهه با حوادث و سوانح از آمادگی کامل برخوردار باشند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تئوری و عملی نقش بسیار مؤثری در ارتقای آمادگی و افزایش مهارت‌های آتش‌نشانان در مواجهه با حوادث و ارائه خدمات بهتر به حادثه‌دیدگان دارد.

رهایی تصریح کرد: در این کارگاه مباحث مختلفی از جمله فرایند عملیات، ارزیابی صحنه، ارزیابی اولیه، ثابت‌سازی و جابه‌جایی مصدوم، خود مراقبتی در سلامت روان و تغذیه و آمادگی جسمانی به صورت تئوری و کارگاه عملی از سوی کارشناسان و مدرسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان ارائه و برگزار شد.

وی گفت: برگزاری سایر دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش تخصصی در راستای برنامه‌های توانمندسازی نیروی انسانی عملیاتی در دستور کار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان قرار دارد.

کد خبر 606233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.