این مواد غذایی به تسکین علائم کرونای طولانی‌مدت کمک می‌کند

مصرف غذاهای نرم مانند پوره سیب‌زمینی و سوپ می‌تواند به بهبود تنگی نفس ناشی از کرونای طولانی‌مدت کمک شایانی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که افراد تا چندین هفته یا حتی چندین ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم آن باشند، در این شرایط فرد دچار کرونای طولانی‌مدت شده است. محققان همواره به‌دنبال روش‌هایی برای تسکین علائم این بیماری هستند و به این نتیجه رسیدند که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم و متعادل در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

تأثیر رژیم غذایی بر کرونای طولانی مدت

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی ضروری می‌تواند ایمنی بدن را بهبود ببخشد. مصرف مواد غذایی سالم از افراد در برابر عفونت‌های بیشتر یا مجدد محافظت می‌کند. غذاهای سالم سرشار از کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین‌ها، آهن، روی، کلسیم و غیره سطح انرژی بدن افراد را افزایش می‌دهد تا سطح انرژی فرد به زمان قبل از بروز بیماری کووید -۱۹ بازگردد.

تأثیر کرونا بر اشتهای افراد

پزشکان معتقدند که بیماری کووید -۱۹ باعث ضعیف شدن بدن بیماران می‌شود، زیرا اشتهای آن‌ها را مختل می‌کند. مختل شدن اشتها ممکن است نتیجه علائم مختلف بیماری کووید -۱۹ مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، ناراحتی معده، اسهال یا یبوست، گلودرد، مشکل در بلع یا تنگی نفس باشد. بروز این اتفاقات باعث می‌شود اشتهای افراد کاهش پیدا کند، اما تمرکز بر مصرف غذاهای سالم به بازیابی انرژی افراد کمک شایانی می‌کند.

مصرف این مواد غذایی به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند

تنگی نفس یکی از مشکلات رایج بیماری کرونای طولانی مدت است، مصرف غذاهای سالم می‌تواند به تسکین این مشکل کمک کند. مصرف غذاهای نرم مانند پوره سیب‌زمینی و سوپ می‌تواند به بهبود تنگی نفس ناشی از بیماری کرونا کمک شایانی می‌کند و سطح انرژی افراد را بازیابی می‌کند. بنابراین مصرف وعده‌های غذایی کوچک چهار تا پنج بار در روز توصیه می‌شود.

مصرف این مواد غذایی با مشکلات کاهش وزن ناشی از کرونا مقابله می‌کند

برخی افراد ممکن است پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ وزن کم کنند، اما پس از چند روز یا چند هفته پس از بهبودی کامل به صورت خودکار به وزن قبلی خود برمی‌گردند. با این حال، اگر بیش از حد وزن کم کرده‌اید، باید به رژیم غذایی خود بیشتر توجه کنید. مصرف غذاهایی مانند نان قهوه‌ای، ماکارونی، سیب‌زمینی و برنج می‌تواند به افراد کمک کنند وزن از دست رفته خود را به شیوه‌ای سالم برگردانند. توجه داشته باشید که افزایش وزن نباید از طریق مصرف فست‌فودهای ناسالم حادث شود.

علائم کرونای طولانی مدت

علائم کرونای طولانی مدت علاوه بر تنگی نفس و از دست دادن اشتها، می‌تواند شامل خستگی، از دست دادن حس بویایی، دردهای عضلانی، مه مغزی، درد یا سفتی قفسه سینه، بی‌خوابی، تپش قلب، سرگیجه، سوزن-سوزن شدن بدن، درد مفاصل، افسردگی، اضطراب، وزوز گوش، گوش درد، سردرد و بثورات پوستی شود.

کد خبر 606209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.