انتقاد مدیرعامل سابق ذوب‌آهن به نحوه بلیت‌فروشی مدیران گاندوها برای دربی اصفهان +عکس

مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن، نسبت به مدیران ذوب‌آهن موضع گرفت‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان چهاردهم شهریورماه از ساعت ۲۰ در ورزشگاه فولادشهر دربی اصفهان را در چارچوب هفته پنجم لیگ‌برتر مقابل یکدیگر برگزار کردند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما این دیدار همان‌قدر که در زمین حاشیه نداشت در بیرون از زمین خصوصاً قبل از بازی به‌طرز عجیبی دچار جنجال میان تماشاگران دو باشگاه شد؛ باشگاه ذوب‌آهن به‌عنوان میزبان، بلیت شهرآورد را برای تماشاگران سپاهان ابتدا ۲۰۰، سپس ۱۵۰ و در نهایت ۱۰۰ هزارتومان اعلام کرد که با انتقاد شدید سپاهانی‌ها همراه شد.

پس از بازی، مدیر روابط‌عمومی سپاهان در کنفرانس‌خبری انتقادش را نسبت به تصمیم باشگاه ذوب‌آهن بیان کرد که با واکنش منفی مدیر رسانه‌ای ذوب‌آهن همراه شد؛ مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن پس از آن اتفاقات نسبت به رفتار مدیر روابط‌عمومی سپاهان انتقاد شدیدی نشان داد و آن را در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرد.

اکنون اما پس از چند روز، فریدونی مجدداً نسبت به آن اتفاقات واکنش نشان داد و این‌بار از مدیران باشگاه ذوب‌آهن و تصمیمی که درخصوص نحوه بلیت‌فروشی انجام دادند شدیداً انتقاد کرد تا به‌نوعی به هر دو باشگاه بفهماند رفتارشان برای دربی اصفهان در بیرون از زمین و برخی تصمیمات درست نبوده است.

وی در پستی نوشت:

"یکی از اتفاقات عجیب هفته پنجم لیگ برتر در دربی اصفهان اتفاق افتاد. جایی که باشگاه ذوب‌آهن در اقدامی غیر قابل انتظار قیمت بلیط‌های دربی را چند برابر افزایش داد تا با انتقاد گسترده هواداران سپاهان مواجه شود و اوج این انتقادات جایی اتفاق افتاد که مدیر جوان روابط عمومی باشگاه سپاهان خود را به کنفرانس خبری بعد از بازی رساند و اقدام باشگاه ذوب‌آهن را ترفندی برای بازداشتن هواداران سپاهان از حضور در ورزشگاه دانسته و باشگاه ذوب‌آهن را به از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی متهم کرد که با انتقادات زیادی مواجه شد و من هم در پستی اینستاگرامی این سخنان را نقد کرده و بر این نکته تاکید داشتم که این ایده الزاماً موضع رسمی باشگاه سپاهان نبوده و صرفاً نظر مدیر روابط عمومی این باشگاه است. که البته در کامنت‌های همین پست سپاهانی‌های زیادی از این اقدام باشگاه ذوب‌آهن انتقاد کرده و معتقد بودند سنگ اول را باشگاه ذوب‌آهن پرتاب کرده است.
از آنجا که گفته‌اند « یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به همسایه » و به جهت رعایت انصاف بهتر است نقدی هم داشته باشم به اقدام غیر قابل توجیه باشگاه ذوب آهن. چرا غیر قابل توجیه ؟ به این جهت که باشگاه دلیل این اقدام را افزایش سرسام آور هزینه‌های باشگاه اعلام نمود که به حق هیچکس این حرف را باور نکرد. مگر از هفته اول تا هفته پنجم چه اتفاقی افتاده بود که ناگهان قیمت بلیط برای پوشش هزینه‌ها چندین برابر افزایش پیدا کند؟ ضمن آنکه معمولاً دخل و خرج هر سازمانی از جمله باشگاه‌ها از قبل در قالب بودجه پیش بینی شده و هر روز و هر هفته دچار تغییر نمی‌شود. به علاوه در اقتصاد هم اصلی وجود دارد به عنوان « کشش قیمتی » که درصد تغییرات تقاضا به درصد تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند. یعنی اگر مثلاً صد در صد تغییر قیمت به بیشتر از صد در صد تغییر در تقاضا منجر شود این افزایش قیمت، درآمد کل را کاهش خواهد داد. اگر ذوب آهن ده هزار بلیط سی هزار تومانی می‌فروخت بهتر از فروش هزار بلیط دویست هزار تومانی بود و به دلیل کشش قیمتی بالا همین اتفاق هم افتاد و استقبال بسیار کمی از این بازی صورت گرفت و اگر نظر باشگاه ذوب‌آهن افزایش درآمد بود به مقصود نرسید. بالفرض هم اگر توجیهات باشگاه ذوب‌آهن پذیرفتنی باشد ( که نیست) زمان اجرای این افزایش قیمت با بی سلیقگی انتخاب شده و نباید در بازی مقابل سپاهان اجرا می‌شد. حالا باشگاه ذوب‌آهن در موقعیتی قرار گرفته که برای اثبات « عدم سو نیت » خودش باید در بازی‌های آینده هم به خصوص در مقابل سرخابی‌ها این رویه را اجرا کند وگرنه وجهه این باشگاه خدشه‌دار می‌شود

پست جدید مجتبی فریدونی در صفحه اینستاگرامی‌اش بدین ترتیب است:

انتقاد مدیرعامل اسبق ذوب‌آهن به نحوه بلیت‌فروشی مدیران گاندوها برای دربی اصفهان +عکس

کد خبر 606208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.