۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
فواید آب زرشک برای قلب

متخصصان معتقدند که «بربرین» موجود در آب زرشک اثرات پرفشار خون که منجر به ایجاد آسیب‌های قلبی می‏‌شود را از بین‌ می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زرشک میوه‌ای سرد و خشک است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و دارای انواع مختلف دانه‌دار و بی‌دانه است. این میوه دارای ترکیب‌هایی مانند «بربرین»، قند، کربوهیدرات و «بربامین» است که هرکدام می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر سلامت قلب داشته باشد.

بسیاری از افرادی که درگیر بیماری‌های قلبی عروقی هستند از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند که ممکن است عوارض زیادی برای سلامتی آن‌ها داشته باشد. این بیماران برای بهبود و کنترل بیماری‌های قلبی خود می‌توانند در کنار مصرف این داروها از عصاره و آب زرشک در غذاها یا نوشیدنی‌های خود استفاده کنند.

متخصصان معتقدند که بیماری‌های قلبی به صورت ناگهانی شروع نمی‌شوند بلکه کم‌کم خود را نشان می‌دهند و در صورت بی‌توجهی شدت می‌یابند. از نشانه‌های ابتلاء به این بیماری‌ها می‌توان به خستگی‌های مکرر، تنگی نفس و کم شدن اشتها اشاره کرد. به همین دلیل، پزشکان معتقدند که افراد می‌توانند با روش‌های خانگی و استفاده از مواد غذایی مانند زرشک کمی روند رشد این بیماری را کنترل کنند.

«بربرین» موجود در آب زرشک اثرات پرفشار خون که منجر به ایجاد آسیب‌های قلبی می‌شود را از بین می‌برد. همچنین این میوه با استفاده از ترکیبات مهم می‌تواند به خوبی غلظت یون کلسیم و ضربان قلب را تنظیم و از قلب در برابر آسیب‌های بافتی جلوگیری کند. از دیگر فواید آب زرشک برای قلب می‌توان به این مورد اشاره کرد که «بربامین» موجود در این عصاره می‌تواند میزان کلسترول خون را به خوبی تنظیم کند و با دفع ویروس‌ها و باکتری‌ها از بدن، به بهبود سلامت قلب کمک کند.

کد خبر 606195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.