مدیریت عشایر مستقر در روستای پهنا ضروری است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت و ساماندهی بیش از پیش عشایر مستقر در روستای پهنا ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _یکشنبه بیست و هفتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری هر ساله به دلیل سرمازدگی باغات در فصول برداشت بسیاری از کشاورزان با خسارات چشم‌گیری مواجه می‌شوند که درخواست می‌شود تمدید یا بخشودگی تسهیلات کشاورزی به این کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک پیشنهاد می‌شود، ذخیره‌سازی آب‌های روان انجام گیرد؛ بعد از وقوع سیل در روستای بارده خسارات زیادی به اموال مردم و زیرساخت روستایی وارد شد که توجه ویژه و مستدام مسئولان تا بازگشت شرایط مردم به حالت عادی را می‌طلبد.

عضو شورای‌های اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مدیریت بیش از پیش عشایر مستقر در روستای پهنا ضروری است، همچنین درخواست استقرار خانه هلال‌احمر در مرکز بخش شیدا، (یانچشمه) از جمله اقدامات لازم است که باید انجام شود.

وی گفت: اعتبارات مساجد باید به صورت کشوری پیگیری شود تا مساجد نیمه‌تمام تکمیل شوند و جهت امور فرهنگی و مذهبی در شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

بهارلویی تصریح کرد: زمین روبه‌روی مسجد صاحب‌الزمان یانچشمه حدود ۱۰ سال است که تعیین تکلیف نشده است و کاربری این زمین مشخص نیست، عده‌ای مدعی هستند که این زمین باید پارک شود وعده‌ای مدعی حسینیه شدن این زمین هستند، لذا انتظار داریم که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به صورت حضوری در شهر یانچشمه موضوع را بررسی و رسیدگی کنند.

کد خبر 606095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.