افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی اظهار کرد: معافیت‌های تعرفه‌ای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است گفت: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و در این مورد فعالیت‌ها نتیجه بخش بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا می‌شود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابه‌جایی کالای خود می‌کنند و می‌توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.

یونسی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده، افزود: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده است و بر همین اساس شرایط بندر انزلی مطلوب است.

وی افزود: شرایط بندر انزلی در شش ماه نخست سال جاری مطلوب است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را پشت سر گذاشته‌ایم.

کد خبر 606030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.