تهران ۷۰۰۰ ون فرسوده دارد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به وجود بیش از هفت‌هزار ون فرسوده در این کلان‌شهر، گفت: در پی حذف خودروهای میانی شامل ون و مینی‌بوس شاهد هستیم که در بعضی مناطق فشار بیش از حدی روی تاکسی‌ها است.

به گزارش ایمنا، علی محتشمی‌پور در خصوص بازگشت ون‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران، اظهار کرد: موضوع حمل‌ونقل درون‌شهری در قالب شبکه‌ای از ناوگان خودروهای عمومی باید ساماندهی شود و برای پاسخگویی به تقاضای انواع سفر درون‌شهری خودروهای متفاوتی داشته باشیم.

وی افزود: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، ون، مترو و خودروی سواری داریم که عناصر به ظاهر جدا از یکدیگر هستند، اما این شبکه بهم‌پیوسته یکدیگر را همپوشانی می‌کنند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه کمبود و فرسودگی در هر یک از سیستم‌ها حمل‌ونقلی می‌تواند بر تمام ناوگان تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته خطوط مینی‌بوس و ون به‌صورت کامل فعال بود و در کنار اتوبوس، مترو و تاکسی، شبکه حمل‌ونقلی تهران به درستی عمل می‌کرد، اما از زمانی که دچار بحران در فرسودگی ناوگان شدیم، این نظام ازهم‌گسیخته شد و دیگر شاهد حضور و فعالیت مستمر ون‌ها و مینی‌بوس‌ها در تهران نیستیم.

وی با بیان اینکه در پی حذف خودروهای میانی شامل ون و مینی‌بوس شاهد هستیم که در بعضی مناطق فشار بیش از حد روی تاکسی‌ها است، ادامه داد: از آنجا که ظرفیت هر تاکسی تنها چهار نفر است و تقاضای سفر در پهنه‌های مختلف ممکن است بیش از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل فعلی باشد، شاهد هستیم که به تاکسی فشار وارد می‌شود و حتی در بعضی مواقع برای پاسخگویی به تقاضای سفر و کمبود ظرفیت تاکسی مجبور شدیم از اتوبوس برای جبران این مهم استفاده کنیم و از سوی دیگر می‌بینیم که هیچ‌گاه اتوبوس‌ها با ظرفیت کامل حرکت نمی‌کنند.

محتشمی‌پور گفت: در حال حاضر در شهر تهران بالغ بر هفت‌هزار ون وجود دارد که بیش از ۱۰ سال از عمر آن گذشته است و ناوگان فرسوده‌ای محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 606014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.