وحیدی: گزارشی از ضرب و شتم «مهسا امینی» ارائه نشده است/منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ضرب و شتم «مهسا امینی» از طرف دستگاه‌های نظارتی به ما ارائه نشده است، گفت: روی این مسئله حساس و منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با ارائه آخرین گزارش از بررسی پرونده مهسا امینی، اظهار کرد: روی این مسئله حساس بودیم که ببینیم آیا ضرب و شتمی اتفاق افتاده است یا نه، که تاکنون چنین گزارشی از سوی دستگاه‌های نظارتی به ما ارائه نشده است؛ علاوه بر این اساساً وسیله‌ای مانند باتون برای ضرب و شتم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی انتقال به موقع این دختر جوان به بیمارستان بود، خاطرنشان کرد: بررسی کردیم که آیا وی به موقع بعد از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شد یا نه که گزارش نشان می‌دهد بلافاصله پزشک در آنجا حاضر شد و همزمان اورژانس با فاصله بسیار کمی به صحنه رسید و سعی می‌کنند او را در محل احیا کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: فوراً او را به نزدیک‌ترین بیمارستان که پزشکان متخصص دارد منتقل کردند و از لحاظ درمانی براساس بررسی‌های انجام شده، کار طبق روال و با سرعت انجام شده است.

وحیدی با بیان اینکه بررسی‌های پزشکی قانونی در حال انجام است، گفت: این بررسی‌ها دقیق، عمیق و همه‌جانبه است؛ بنابراین باید منتظر باشیم تا پزشکی قانونی به جمع‌بندی برسد و نظر نهایی خود را ارائه کند.

وی اضافه کرد: همزمان سایر بررسی‌ها در حال انجام است و موضوع در دستور کار پیگیری قرار دارد و همه جوانب به دقت در حال بررسی است.

رئیس شورای امنیت کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام نشدن نظر کامل پزشکی قانونی آیا تدفین او مغایرت ندارد، گفت: تدفین با کامل نشدن نظر پزشکی قانونی در تضاد نیست و پزشکی قانونی نمونه‌های لازم را برداشته و سپس اجازه دفن را صادر کرده است.

وحیدی ادامه داد: دختر خانمی فوت کرد و همه متاسف و متأثر شده‌اند و دلایل پزشکی باید بیاید، اما در عین حال گفته می‌شود مشکل قلبی و سابقه بیماری داشته و در پنج سالگی این دختر جراحی شده است. نظر اصلی را باید مقامات به موقع ارائه کنند.

وی با بیان اینکه کار بر اساس رویه قانونی انجام شده است، تاکید کرد: اینکه این کار با اشتباهی همراه بوده که منجر به فوت این خانم شده است نیز در دستور کار قرار دارد و در حال بررسی آن هستیم که آیا فرایند غیرقانونی انجام شده یا نه، اما در عمل باید منتظر نتیجه کامل باشیم تا نظر نهایی ارائه شود.

وزیر کشور اظهار کرد: با همه شاهدان عینی، اعضای خانواده و دیگران هم صحبت خواهیم کرد، اما از آنجا که خانواده امروز درگیر تشییع جنازه فرزند خود بودند بعداً با آنها صحبت می‌شود و از همه می‌خواهیم با طرح مسائل غیرواقعی و غیرصحیح به تالمات روحی خانواده اضافه نکنند.

وحیدی افزود: پس از اخذ همه نظرات دستگاه‌های نظارتی و نظرات پزشکی قانونی جمع‌بندی نهایی انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 605940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.