برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مردم شهرها و روستاهای شهرستان که از حضور در پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا باز مانده بودند، به صورت قافله و خانوادگی با پیاده‌روی ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) ابراز کردند.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اهمیت اربعین در آن است که در این روز با تدبیر الهی، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و امروز شاهد هستیم جاذبه اربعین به گونه‌ای است که نه تنها با تبلیغات منفی و تلاش برای دلسردی از سوی دشمنان کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه مشتاقان اربعین هرسال بیشتر از سال‌های گذشته می‌شود.

وی اربعین را تداوم عاشورا و اتصال به ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: دشمنان اسلام ناب محمدی از حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین بسیار خشمگین هستند و راز عصبانیت دشمنان تداوم و توسعه روز افزون فرهنگ عاشورا است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: به مناسبت اربعین حسینی مردم شهرها و روستاهای شهرستان که از حضور در پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا باز مانده بودند، به صورت قافله و خانوادگی با پیاده‌روی ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) ابراز کردند.

فشارکی ادامه داد: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در قالب پویش مردمی از گلستان شهدای زرین‌شهر تا امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر ورنامخواست برگزار شد.

وی اضافه کرد: به همت هیئت رزمندگان لنجان عاشقان دلباخته اباعبدالله و جامانده از مراسم اربعین کربلا، مسیر زرین‌شهر تا امامزاده شاهزاده سلیمان دیزیچه را پیاده‌روی کردند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شهروندان فولادشهر نیز مسیر شهدای گمنام، واقع در مصلی نماز جمعه را تا شهدای گمنام محله فرهنگ ناحیه دو فولادشهر پیاده‌روی و در سوگ شهیدان کربلا عزاداری کردند.

فشارکی با بیان اینکه مردم روستای هاردنگ مسیر امامزاده شاه خراسان را پیاده‌روی کردند، گفت: عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه‌ها عزاداری کردند و مبلغان و مداحان به ذکر حوادث کربلا و اسارت اهل بیت به ویژه رشادت‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پرداختند.

وی افزود: همزمان با برگزاری این پویش، موکب‌های مردمی مستقر در طول مسیر پذیرای شرکت‌کنندگان و عزاداران حسینی بودند که جلوه‌های خاصی را خلق کرده بود.

کد خبر 605925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.